Оракул на кецовете: Дизайнерът Салех Бембъри знае какво ще носите догодина
От малък Салех Бембъри има визия за обувките на бъдещето.
Върху страниците на своите скицници той превръща динозаври и богомолки в сложни Tubular модели с каишки и дълбоки подметки, каквито тогавашният пазар не е виждал, разказва The Wall Street Journal.
Днес Бембъри е на 36 години и продължава да предлага на клиентите иновативни и нестандартни модели.
В сектор на стойност между 70 и 130 милиарда долара този кореняк нюйоркчанин е като оракул на кецовете – той е „виновникът“ за някои от най-напредничавите продукти от последните години.
Бембъри е работил в компанията на Кание Уест Yeezy по атрактивни тактически обувки, сякаш излезли от бъдещ филм от поредицата Blade Runner.
Във Versace той дава живот на Chain Reaction кецовете с наподобяваща верига подметка, които впоследствие популяризираха масивните обувки.
Versace Mens Chain Reaction SS19 / www.salehebembury.com
Дизайнерът работи съвместно и с New Balance по дръзка нова версия на модел 574, която има свирка в задната част.
Той е отговорен и за свръхуспешната серия Pollex на Crocs – затворено сабо с вретеновиден дизайн, отлят от собствения му пръстов отпечатък.
Salehe Bembury x Crocs Pollex
Накъде, според Бембъри – този прагматичен гений на кецовете, ще тръгне светът на обувките?
Ще се персонализира, е неговият бърз отговор. „Бъдещето на обувките може да попадне в ръцете на индивида“, казва той пред WSJ и дава за пример революционната програма NIKE ID, която производителят на спортни стоки въведе през 1999 г., за да позволи на клиентите си да направят собствен модел Dunk кецове в цветове по избор и с инициалите си в задната част.
Следващият етап може да овласти купувачите да избират състава и структурата на подметката, лицевите материали и формата на дупките за връзки.
Представете си работилница за плюшени мечета, само че за кецове. Искате обувка от мрежест материал в лавандулов цвят и подметка с размерите на Subway сандвич? Имате я.
Нещо старо, нещо ново, нещо много лично: По стъпките на Chuck TaylorВ Центъра за създаване на концепции на Converse обувките преминават от идея до колекция за няколко месеца
Може би 3D принтирането крие ключа към максималното персонализиране
Бембъри отчита факта, че технологията все още „скърца“ – отпечатването на какъвто и да е дизайн отнема твърде много време; понякога дори повече, отколкото ръчната изработка на мостра. Въпреки това той е оптимист, че тя ще навакса и ще стане по-бърза.
„Ще настъпи време, когато клиентите ще могат да принтират обувки у дома“, казва още Бембъри, който в момента печата експериментални форми и идеи за презентации с потенциални партньори. „В края на краищата хората искат да се чувстват като отделни личности и компаниите трябва да ги снабдят с необходимите за това инструменти“, добавя той.
Пет урока за предприемачи от „Въздушния“ Филмът разказва за Nike - как компанията успява да подпише договор с Джордан и да създаде известният бранд Air Jordan
Колкото до изкуствения интелект – Бембъри тъкмо започва да го внедрява в процеса
„Всичко зависи от времето, което ми отнема генерирането на нови идеи, спрямо бързината, с която го прави изкуственият интелект“, смята дизайнерът.
Той прогнозира, че скоро AI технологиите ще могат да се самообучават на дизайнерския му стил и да бълват стотици цветови комбинации, които носят неговата чувствителност. „Това вероятно би ми спестило седмица заиграване с цветовете“, допълва Бембъри.
Обувките, които правят нещо специално
Нюйоркчанинът често разглежда поотделно всеки компонент от дадена обувка, за да открие къде точно би могъл да разчупи формата.
Ярък пример е свирката при модела Salehe Bembury x New Balance 574 Yurt.
Идеята се ражда, докато Бембъри носи Nike Vomero 5, чийто дизайн е на Самюел Рос от A Cold Wall и включва голямо, нефункционално блокче, стърчащо от задната част.
Salehe Bembury x New Balance 574 Yurt
„Хората непрекъснато ме питаха: „Хей, какво прави това нещо? Свети ли?“ Аз отговарях отрицателно“, разказва дизайнерът. После обаче се замисля – защо пък да не прави нещо?
Като запален хайкър Бембъри решава, че може да добави пластмасова свирка към гърба на обувка. „Тя може да се окаже животоспасяваща“, казва той. По онова време нюйоркчанинът работи върху дизайн за New Balance и решава да изпробва идеята. Към днешна дата той е отбелязан в десетки Instagram клипове, на които потребители надуват свирката по време на преход – нов начин да се похвалят, че притежават рядък модел обувки.
Бембъри, който скицира на ръка и използва софтуер на Adobe, за да реализира идеите си, вкарва здравословна доза реализъм в своите дизайни. „В края на деня най-важното е обувката да си върши работата“, смята той.
Неговите концепции оживяват в студио в Лос Анджелис, декорирано с любопитни предмети, които отразяват неговите постижения и извори на вдъхновение, посочва още WSJ.
Има стол от художника Том Сакс, фигурка на дизайнера на Louis Vuitton Фарел Уилямс и колекция от анимационни герои на японския артист Такаши Мураками. Гордо изложени като трофеи са и обувки по негов дизайн.