Macquarie Dictionary, считан за стандартен справочник за австралийския английски език, обяви AI slop за Дума на 2025.

Тя се дефинира като „нискокачествено съдържание, създадено от изкуствен интелект, съдържащо грешки или непоискана информация от потребителя”.

AI slop е „усъвършенстван“ интернет спам и изглежда перфектният избор за Думата на годината за 2025 г. – както се вижда от факта, че спечели гласуването на хората в допълнение към решението на експертите по думи.

„Сега, през 2025 г., разбираме какво означава slop – генериран от изкуствен интелект, който няма смислено съдържание или употреба“, заявяват от комисията на речника в мотивите за решението, съобщава Euronews.

„Докато през последните години се научихме да бъдем инженери по търсене, за да намираме значима информация, сега трябва да станем инженери по бързина, за да се преборим с AI slop. В този смисъл думата ще бъде солидно допълнение към английския език в следващите години. Въпросът е дали хората, които поглъщат това съдържание, скоро ще бъдат наричани AI sloppers?“, допълват експертите.

„AI slop“ отразява широко разпространените опасения относно потока от безсмислено, нискокачествено съдържание, генерирано от изкуствен интелект, и начина, по който потребителите оценяват информацията онлайн.

Изборът на Macquarie Dictionary се присъединява към другите „Думи на годината за 2025 г.“, които колективно отразяват по-широките опасения относно обхвата на AI, начина, по който възпроизвежда материали, защитени с авторски права, и заплашва когнитивните способности, както и потенциално вредното влияние на социалните мрежи.

Dictionary.com например избра вайръл сленга „6-7“ от TikTok, Collins Dictionary короняса „vibe coding“ („създаване на приложение или уебсайт чрез описанието на AI, а не чрез ръчно писане на програмен код“); а Cambridge Dictionary избра „parasocial“ за Дума на 2025 г., подчертавайки едностранните и „нездравословни“ връзки, които хората чувстват с инфлуенсъри, измислени герои или AI ботове.

AI slop се състезаваше с кратък списък от думи и термини, включващ:

Ate (and left no crumbs): Израз, използван за обозначаване, че някой е изпълнил или осъществил нещо.

Attention economy: Икономика, в която човешкото внимание се третира като основна стока, особено в рекламата, където целта е да се максимизира времето, което клиентът прекарва в разглеждане на даден продукт.

Bathroom camping: Изолиране в банята или тоалетната за определен период от време, за да се потърси уединение, да се избегне работа, да се успокоят емоциите след състояние на тревожност или стрес.

Bind box: Мистериозна кутия, която съдържа невидима колекционерска играчка или фигурка, като купувачът се насърчава да закупи няколко такива, за да допълни пълния комплект.

Clanker: Пренебрежително наименование за робот или друго устройство, което използва изкуствен интелект, за да изпълнява конкретна задача, която обикновено би била изпълнена от човек.

Medical misogyny: Утвърдени предразсъдъци спрямо жените в контекста на медицинското лечение и знания, особено в областта на репродуктивното здраве.

Ozempic face: Състояние, резултат от употребата на семаглутид, характеризиращо се с бръчки и отпуснатост на лицето след бърза загуба на тегло.

Roman Empire: Термин за различни събития, интереси или теми, за които човек често за замисля. Идва от тенденция в TikTok, в която мъжете бяха попитани колко често мислят за Римската империя.

6-7: Безсмислен израз, който няма значение, често придружен от жест, при който двете ръце са изпънати встрани с дланите нагоре и се движат последователно нагоре и надолу, като че ли се сравняват тежести.