Как Роджър Федерер помогна на най-богатия японец?
За разлика от Китай, където огромни състояния могат да бъдат спечелени или загубени буквално за една нощ, на японските милиардери обикновено са им необходими години, за да натрупат солидни богатства.
Случаят на основателя на Fast Retailing Co. Тадаши Янаи обаче е малко по-различен, пише Bloomberg.
Акциите на компанията, която притежава модния бранд Uniqlo, поскъпнаха с над 75% през последната година. Състоянието на Янаи се удвои за периода от април 2016 година насам и вече достига 25.4 милиарда щатски долара, според Bloomberg Billionaires Index.
Оказва се обаче, че един от основните "виновници" за този феноменален финансов успех на японския бизнесмен е световната тенис звезда Роджър Федерер.
69-годишният Тадаши Янаи е президент на японския холдинг Fast Retailing, който е вторият най-голям производител на облекла в света по пазарна капитализация след Zara. Книжата на компанията обаче се сринаха преди две години, след като бе отчетено забавяне на ръста на продажбите.
Оттогава насам Fast Retailing успя да направи пълен обрат във финансовото си състояние, разширявайки присъствието си на външните пазари и сключвайки спонсорски договори със спортни величия, като Роджър Федерер и голф звездата Адам Скот.
Тези ходове увеличиха богатството на Янаи с близо 5 милиарда долара само от началото на тази година и го изпратиха на 30-о място в световната класация на милиардерите.
Неговият възход контрастира с общата ситуация в модния бизнес, където повечето големи играчи от близкото минало са изправени пред все по-силната конкуренция на онлайн търговците и промяната в нагласите на потребителите. Все повече хора предпочитат да получават дрехите си директно вкъщи, вместо да обикалят по магазините.
82-годишният основател на Inditex SA (компанията майка на Zara) Армансио Ортега отчете спад в състоянието си с 13% тази година. В момента то се оценява на около 65 милиарда долара.