Продажбите на Amazon по време на тазгодишния празничен уикенд след Деня на благодарността в Съединените щати, който включва и т. нар. Черен петък, са били най-големите в историята, предава CNBC.

Пандемията от COVID-19 принуди много хора да изберат онлайн пазаруването вместо да обикалят по магазините.

Тази година голяма част от потребителите са предпочели да напазаруват коледните подаръци за своите близки предварително, посочват още от компанията.

Обемът на продажбите, реализирани от всички независими търговци, ползващи платформата на Amazon, достигат 4.8 милиарда долара в световен мащаб за периода от Черния петък до т. нар. Киберпонеделник след него (от 27 до 30 ноември).

Повишението спрямо същия период на миналата година е с 60 на сто.

Над 71 000 малки и средни компании по света са генерирали онлайн продажби за по над 100 000 долара от началото на празничния сезон, отчитат от Amazon.

Според проучване на Adobe Analytics, цитирано от CNBC, онлайн продажбите в САЩ по време на тазгодишния Черен петък са се повишили общо с 22% - до рекордните 9 милиарда долара.

В същото време физическите магазини регистрират драстичен спад в оборотите. Човекопотокът се е понижил с над 50% спрямо предходната година, показват данните на производителя на оборудване за видеонаблюдение Sensormatic Solutions.

Amazon продължава да държи лидерска позиция по отношение на дела от празничните обороти.

Анализите на инвестиционната компания Truist Securities показват, че търговската платформа на Джеф Безос ще прибере 42 цента от всеки долар, похарчен по време на празничния сезон. Миналана година делът ѝ е бил около 36 на сто.