Кой ще облича Манчестър Юнайтед през следващите десет години?
В понеделник "Манчестър Юнайтед" подписа договор за 1,1 милиарда долара с Adidas, с което партньорството между двете страни се удължава с още 10 години.
„Манчестър Юнайтед“, чиито американски собственици обмислят продажбата на клуба, ще се завърне в доходоносната Шампионска лига на УЕФА тази година, след като през миналия сезон под ръководството на мениджъра Ерик тен Хаг завърши в топ 4 на Висшата лига.
Германският гигант за спортни облекла Adidas стана официален спонсор на екипировката на клуба през сезон 2015/16 г. след 23 години, в които за това се грижеше Nike. Сделката тогава беше на стойност 750 млн. паунда – рекорд за времето си.
"Новата сделка увеличава фокуса върху женския отбор на „Манчестър Юнайтед“ след повторното му изграждане през 2018 г.", заявяват от клуба, който все още води преговори за продажба, след като американските собственици, семейство Глейзър, започнаха официално процеса в края на миналата година.
Сред потенциалните кандидати за клуба са катарският шейх Джасим бин Хамад ал Тани и британският милиардер Джим Ратклиф.
Новият договор с Adidas ще продължи партньорството до юни 2035 г., като първоначалното споразумение с Adidas обвързва част от годишните плащания с участието на клуба в Шампионската лига, според последния годишен доклад на компанията, цитиран от Reuters.
Неуспехът на клуба да играе в Шампионската лига в два или повече последователни сезона намалява годишните му приходи от договора с 30% от приложимата сума.
"Ще съчетаем традиция и иновация, за да зарадваме както играчите, така и феновете", заявява главният изпълнителен директор на Adidas Бьорн Гюлден.
Миналия месец 20-кратните шампиони на Англия по футбол повишиха прогнозите си за годишната печалба и приходите.