Инвеститори съдят Adidas за сътрудничеството с Кание Уест
Група акционери съди Adidas, твърдейки, че компанията за спортни облекла не е предупредила инвеститорите, че е била наясно с антисемитските забележки и „екстремното поведение“ на Кание Уест, съобщава The Wall Street Journal.
В колективния иск, заведен в Окръжния съд на САЩ в Орегон в петък, се твърди, че бившият главен изпълнителен директор Каспер Рорстед и Харм Олмайер, главен финансов директор, са участвали в разпространението на неверни и подвеждащи изявления за връзката на Adidas с Уест, който законно промени името си на Йе.
Музикантът, който е и дизайнер, е създател на популярната колекция маратонки Yeezy за Adidas.
Обвиняемите не са успели да разкрият, че Уест е правил антисемитски коментари пред персонала на Adidas и е споменал, че ще кръсти албум на Адолф Хитлер, се казва в жалбата. Делото цитира статия в The Wall Street Journal, която документира поведението на Уест пред служители на Adidas. Рорстед и други висши лидери са обсъдили риска от продължаване на отношенията с Уест през 2018 г., писа WSJ. Мениджърите са се страхували, че тези отношения могат да се взривят всеки момент, според информацията на изданието.
„Adidas не успя да вземе значими предпазни мерки за ограничаване на отрицателната финансова експозиция в случай, че партньорството бъде прекратено в резултат на поведението на Уест“, се посочва в жалбата.
Говорител на Adidas коментира, че компанията отхвърля твърденията и „ще предприеме всички необходими мерки, за да се защити енергично срещу тях“.
По-рано Adidas заяви, че коментарите и действията на Уест са „неприемливи, съдържат реч на омразата, опасни са и нарушават ценностите на компанията за разнообразие и приобщаване, взаимно уважение и справедливост“.
„Компанията възхваляваше ангажимента си да има справедливо работно място в годишния си отчет за 2018 г., но не успя да обсъди как регулярно игнорира екстремното поведение на Кание Уест“, се казва още в жалбата.
Adidas прекрати сделката за Yeezy с Уест миналата година, след като той направи няколко публични антисемитски забележки. Gap също прекрати партньорството си с изпълнителя, както и още няколко компании.
Краят на сътрудничеството на Adidas с Уест навреди на резултатите миналата година. Анализатори изчислиха, че сделката с Yeezy представлява около 8% от годишните приходи на компанията.
Германската марка за спортно облекло оттогава се фокусира повече върху баскетбола и футбола, за да даде тласък на продажбите след прекратяването на сътрудничеството с Yeezy, отбелязва WSJ.