Adidas отчете огромни загуби за четвъртото тримесечие и намали дивидента си след скъпо струващото прекратяване на партньорството с марката Yeezy на Кание Уест през октомври.

Германският гигант за спортни облекла, съобщава CNBC, отчита оперативна загуба за четвъртото тримесечие в размер на 724 млн. евро и нетна загуба от продължаващи дейности от 482 млн. евро. На годишното си общо събрание на 11 май компанията ще препоръча дивидент от 70 евроцента на акция, което е значително по-малко от 3,30 евро на акция за 2021 г.

Валутно-неутралните приходи са намалели с 1% през четвъртото тримесечие в резултат на прекратяването на партньорството на компанията с Yeezy и ще намаляват с висок едноцифрен темп и през 2023 г., посочват от компанията, цитирани от медията.

Adidas прогнозира целогодишна оперативна загуба от 700 млн. евро за 2023 г., което ще бъде първата такава от 31 години насам. Оценката включва удар от 500 млн. евро при потенциално отписване на инвентара на Yeezy и 200 млн. евро за "еднократни разходи".

Adidas намали наполовина прогнозата за годишна печалба след раздялата с ЙеГерманският производител на спортни стоки Adidas намали наполовина прогнозата си за годишна печалба, след като се раздели с рапъра и моден дизайнер Кание Уест заради антисемитските му коментари
Компанията прекрати изключително доходоносното си партньорство с рапъра и моден дизайнер Кание Уест, който е и лице на Yeezy - през октомври, след като той направи серия от антисемитски коментари. Преди това компанията обяви, че ако не успее да прехвърли огромните си остатъчни запаси от непродадени обувки от марката на рапъра, това ще нанесе сериозен удар върху приходите, припомня CNBC и добавя:

“От Adidas обясняват, че основната им оперативна печалба ще бъде около нивото на рентабилност, което отразява загубата на 1,2 млрд. евро от потенциални продажби от непродадените запаси на Yeezy”.

Новият главен изпълнителен директор на германския бранд Бьорн Гюлден, който пое поста от Каспер Рьорстед в началото на годината, на свой ред посочва, че 2023 г. ще бъде "преходна година", тъй като компанията се стреми да намали запасите си, както и отстъпките, за да се върне към възходящ тренд през 2024 г.

"Разполагаме с всички съставки, за да бъдем успешни, но трябва да върнем фокуса си върху нашите основни неща - продукта, потребителите, партньорите на дребно и спортистите", казва Гюлден. "Мотивираните хора и силната култура на Adidas са най-важните фактори, за да изградим отново уникален бизнес модел"