Лондонският Harrods отваря частен клуб в Китай за ултрабогатите
Емблематичният лондонски универсален магазин Harrods ще отвори нов частен клуб в Шанхай, първият по рода си извън Обединеното кралство, в опит да се възползва от устойчивото търсене от свръхбогатите китайци на фона на забавящото се възстановяване на потреблението, съобщава Bloomberg.
Новият клуб, наречен The Residence, ще отвори врати в края на тази година на втория етаж на Cha House, централна сграда в Шанхай, където вече има чайна и бар на Harrods, отворени за обществеността. Първият ресторант на британския готвач Гордън Рамзи в китайската финансова и търговска столица ще се помещава в клуба, където годишните такси за членство ще започват от 150 000 юана (21 000 долара).
Членовете на Residence ще могат да колекционират редки бутилки алкохол чрез партньорството на Harrods с водещата шотландска уиски компания Edrington Group и ще имат достъп до глобалните консиерж услуги на магазина. Клубът ще приеме 250 души за начало.
Китайските клиенти са допринесли с 16% от продажбите на Harrods миналата година, казwа Майкъл Уорд, управляващ директор на Harrods в интервю за Bloomberg. Китайските купувачи на луксозни стоки, пребивавали предимно в чужбина преди Covid, започнаха да пазаруват в страната след пандемията, тъй като гамата от местни предложения расте, а цените по света се покачват - което възпрепятства ентусиазма им да напуснат дома.
„Винаги сме знаели, че пазаруването в Китай ще се върне“, казва Уорд. „Искаме да имаме база, тъй като имаме наистина страхотни клиенти в Китай.“
Китайските потребители са сред най-влиятелните в света, като представляват около една пета от глобалния луксозен пазар на стойност 325,4 милиарда долара, според оценки на PwC.
Водещите световни марки разширяват присъствието си в континенталната част, сред които LVMH, Hermes и онлайн търговецът на луксозни стоки Mytheresa, който създаде първия си азиатски офис в Шанхай миналото лято.
Проекти като The Residence разчитат богатите китайци да продължат да харчат въпреки нарастващата икономическа несигурност в Китай, тъй като възстановяването след Covid губи инерция, а младежката безработица нараства.
Икономиката на Китай е нараснала по-бавно от очакваното през второто тримесечие на 2023 г., показаха данни, публикувани от Националното статистическо бюро в понеделник, с тревожни признаци за забавяне на потребителските разходи и продължаващи проблеми на пазара на имоти, които предизвикват призиви за повече правителствена подкрепа.