Канадският моден милиардер Лоурънс Строл планира да отправи оферта за придобиването на производителя на луксозни автомобили Aston Martin Lagonda Global Holdings Plc, информира Bloomberg, позовавайки се на списание Autocar.

Цената на акциите на Aston Martin скочи с 13%, след като от Autocar обявиха, че Строл се цели в придобиването на мажоритарен пакет, който би му осигурил контрол над изпитващата затруднения британската компания. Изданието не посочва източник.

Aston Martin се бори със слаби продажби и по-ниска печалба, след като обвърза бъдещия си растеж с пускането на първия си SUV модел, доставките на който ще започнат в средата на следващата година. Базираната в Гейдън, Англия, група е отказала коментар, докато от Bloomberg не са могли да се свържат със Строл.

Състоянието на Строл, който е собственик на отбора от Формула 1 Racing Point, възлиза на около 2.6 млрд. долара благодарение на инвестиции в компании, като Pierre Cardin, Ralph Lauren и Tommy Hilfiger, според Autocar.

По-рано днес акциите на Aston Martin поскъпваха с 12%, до 563.8 пенса, на Лондонската фондова борса, което ограничи поевтиняването им от началото на годината до 54%. При тази цена пазарната капитализация на компанията е 1.29 млрд. паунда (1.7 млрд. долара).

Акциите все още струват по-малко от една трета от това, което струваха, когато автопроизводителят излезе на борсата през октомври 2018 г. По този начин Aston Martin е най-лошо представящата се компания на основния пазар на лондонската борса за последните повече от две години.

Около 36% от акциите на Aston Martin в момента се търгуват, по данни на Bloomberg. Компаниите за дялови инвестиции Investindustrial и Adeem контролират над 60% от акциите на компанията, според анализатори на Bernstein.

Докато Aston Martin бори със спада в автомобилната индустрия, по-слабите икономики и несигурността около брекзит, главният изпълнителен директор на компанията Анди Палмър смята, че спасението е свързано със струващия 190 000 долара SUV модел DBX, който компанията представи наскоро в Пекин.

Моделът е в основата на плана на Aston Martin за увеличаване на годишното производство повече от два пъти - до 14 000 автомобила до 2023 г.

Спред някои анализатори компанията междувременно трябва да продаде нови акции, за да подкрепи счетоводния си баланс. Този ход обаче беше възпрепятстван от решение на акционерите от юни, което ограничи правомощията на ръководството да емитира акции без одобрение.

Други 100 млн. долара финансиране пък зависят от това дали компанията ще получи 1 400 поръчки за DBX до юни.