Масовите платформи за онлайн пазаруване не са единствените, които се възползваха от ръста на дистанционните покупки около празниците. Търговците на луксозни стоки също залагат активно на дигиталните канали за комуникация и дистрибуция, пише Bloomberg.

Аукционната къща Christie’s стартира световна "Луксозна седмица", в която присъстваха различни оферти, насочени към рекордното онлайн търсене тази година.

"Тази година регистрирахме трикратно увеличение на онлайн покупките", заяви Каролин Ервин, която отговаря за електронната търговия в бижутерското поделение на Christie’s.

Миналата година компанията проведе само четири онлайн търга за луксозни стоки в периода от началото на ноември до края на декември. Тогава общата сума на продажбите достигна 9.5 милиона долара.

Тази година се очаква броят на аукционите да достигне 12, а общата сума на продадените стоки да надхвърли 40 милиона долара.

Sotheby’s също планира няколко онлайн аукциона през декември под надслов "Фестивал на чудесата". Компанията регистрира четирикратно увеличение на онлайн продажбите от началото на годината спрямо същия период на 2019 г.

До момента оборотът ѝ достига малко над 150 милиона долара, от които близо 80 милиона се падат на бижутата и аксесоарите. При тях ръстът на годишна база е близо девет пъти. Онлайн продажбите на луксозни часовници пък достигат 42 милиона долара, или пет пъти повече от миналогодишните.

Ръст се наблюдава както в броя на проведените онлайн аукциони, така и по отношение на разходите, които купувачите са склонни да правят.

"Исторически рядко се е случвало да продаваме стоки за по над 20 000 долара на аукционите за бижута. Тази година решихме да пуснем експериментално няколко по-скъпи артикула, за да видим реакцията на клиентите, и станахме свидетели на абсолютен бум", разказва Ервин.

Една от чантите от крододилска кожа на Birkin се продава за 250 000 долара. Общо 25 от предложените тази година аксесоари в рамките на онлайн аукционите, надхвърлят прага от 100 000 долара. Сред тях е и пръстен с 28.86-каратов диамант с цена от 2.1 милиона долара.

Маски с перли и диаманти привличат любителите на лукса в ЯпонияВ Япония се предлагат луксозни противоепидемични маски с перли и скъпоценни камъни


Онлайн търговията с предмети на лукса следва възходяща тенденция през последните години, тъй като купувачите свикнаха с идеята да пазаруват от разстояние и доверието им към този тип покупки се повишава.

Но по време на карантината, наложена заради разпространението на COVID-19, която се превърна в реалност за няколко месеца, търговците с изненада разбраха, че потребителите са склонни да харчат онлайн много повече пари отколкото до този момент.

"Наблюдава се рязка промяна в потребителските навици и то за много крато време. За последните 10 месеца електронните канали преживяха развитие, за което при нормални обстоятелства щяха да са им необходими 10 години", казва изпълнителният директор на 1stDibs Дейвид Розенблат.

До голяма степен този ръст се дължи на факта, че компаниите разшириха значително кръга на продуктите, които биха могли да се продадат онлайн, без да има нужда купувачите да ги виждат на живо.

Sotheby’s, например, предлагат диамантен пръстен с цена между 150 000 и 200 000 долара. Желаещите могат да се сдобият и с 35.31-каратова диамантена огърлица за сумата от 2.35 милиона долара, а срещу "скромната" сума от 100 долара тя може да им бъде доставена и експресно.

Според експертите всичко това се дължи на факта, че за този тип стоки има безпрецедентно търсене. Търговците просто се опитват да посрещнат изискванията на клиентите си, които все по-често избират онлайн покупките пред традиционното празнично пазаруване.