Nissan ще разшири производството на електрически батерии във Великобритания и ще създаде хиляди нови работни места, предава BBC.

Японската автомобилна компания, която вече сглобява електрическия си модел Leaf в Съндърланд, планира да пусне на пазара още един електромобил, произведен на Острова.

Общата стойност на проекта възлиза на няколкостотин милиона долара, като правителството също ще участва с дял в инвестицията. Засега не е ясно какъв ще бъде той.

Според източници, близки до компанията, държавата е готова да подкрепи прехода към възобновяеми енергийни източници, след като стана ясно, че обмисля забрана за продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили до 2030 г.

Очакванията са, че новата поточна линия на Nissan ще започне да произвежда батерии до 2024 г., когато ще влязат в сила изискванията в автомобилната индустрия да се използват повече компоненти местно производство.

Капацитетът на новата фабрика ще бъде идентичен с този на новия завод на Рено в Дуаи, Франция. Френската компания е един от основните акционери в Nissan.

Правителството на Великобритания води разговори и с Vauxhall, която е част от групата на Stellantis, за партньорство в производството на електрически автомобили в Елъсмиър Порт.

Европа иска да се превърне в основен играч на пазара на автомобилни батерииНа около 200 километра южно от Северния полярен кръг, заобиколена от гъста борова гора, се изгражда една от най-големите фабрики за електрически батерии в Европа

Пазарът на електрически возила бележи сериозен ръст през последните години, припомня BBC. От базираната в Брюксел неправителствена организация Transport and Environment обаче предупреждават, че Великобритания може да изостане в надпреварата за пазарен дял.

През 2018 г. на Острова са се произвеждали около половината от всички електромобили в Европа, но заради липсата на достатъчно инвестиции в края на десетилетието може да падне до 4%.

По отношение на завода в Съндърланд представителите на организацията коментират, че той ще има годишен капацитет от 6.5 гигаватчаса, което е много малка част от общото европейско производство. Мощностите за производство на батерии, които вече работят или за които има осигурено финансиране, възлизат на 474 гигаватчаса.