Американските технологични гиганти отчитат рекордни печалби през второто тримесечие. Късно снощи Microsoft, Apple и Alphabet публикуваха финансовите си отчети, като финансовите резултати и на трите компании надвишиха предварителните прогнози.

Печалбата на Apple се удвоява до 21.7 млрд. долара за периода от април до юни на фона на силните продажби на смартфоните на компанията. Приходите се увеличават с 36% до 81.4 милиарда долара, като от тях близо половината (39.57 милиарда долара) се падат на iPhone.

Продажбите на музикални и стрийминг услуги също допринасят за силните резултати на американската компания. Според нейния изпълнителен директор Тим Кук Китай е най-бързорастящият пазар за продуктите на Apple.

Книжата на технологичния гигант обаче поевтиняха във вчерашната борсова сесия заради опасенията на инвеститорите от глобалния недостиг на чипове, който може да се отрази негативно върху производството.

Акциите на Apple поевтиняха с 1.5% по време на борсовата сесия и с още 2% в следборсовата търговия.

Печалбата на Microsoft бележи ръст от близо 50% на годишна база до ниво от 16.5 милиарда долара, като основният двигател е силното търсене на облачни услуги и игрални конзоли. Приходите от продажби нарастват с 21% до 46.15 милиарда долара.

Наскоро Microsofrt представи и "облачна" версия на своята операционна система Windows.

Вчера компанията понижи пазарната си капитализация с 0.9%, но в следборсовата търговия акциите ѝ възстановиха част от загубените позиции, поскъпвайки с 0.2 на сто.

Как технологичните гиганти водят „облачни войни“ на дъното на океаните?Лесно е човек да пропусне факта, че нашият достъп до интернет зависи от хиляди километри кабели, които кръстосват океаните по света. Те осигуряват нещо като водопровод за интернет - 98% от целия международен интернет трафик минава по тях


Alphabet, компанията майка на Google, също обяви рекордни печалби за второто тримесечие на годината. Нетната печалба възлиза на 18.53 млрд. долара, като се повишава близо три пъти на годишна база. Приходите се увеличават с 62% до 61.88 млрд. долара, като основната част от тях идва от реклама. Тя генерира 50.44 милиарда долара.

Изпълнителният директор на Google Сундар Пичай заяви, че онлайн активността се повишава почти по целия свят, а неговата компания се гордее с факта, че услугите ѝ са в помощ на потребителите и на бизнеса.

Приходите на видеоплатформата Youtube, която също е част от групата на Google, се увеличават почти двойно до 7 милиарда долара към края на юни.

Акциите на Alphabet поевтиняха с 1.6 на сто в рамките на борсовата сесия на Уолстрийт, но в следборсовата търговия, когато станаха ясни данните от финасовия отчет, те добавиха 3.26% към стойността си.

Силните финансови резултати на технологичните гиганти може и да са добра новина за техните акционери, но в същото време могат да се превърнат в повод за нови регулации върху тяхната дейност. Това коментира пред BBC анализаторът на PP Foresight Паоло Пескаторе.

Новият британски регулаторен орган за надзор на пазара на дигитални услуги (Digital Markets Unit) заяви, че ще създаде нов кодекс за отношенията между технологичните гиганти и доставчиците на съдържание и рекламодателите.

В САЩ президентът Джо Байдън също подписа нормативен акт, който има за цел да засили конкуренцията в сектора. По думите му основните проблеми са свързани с огромното количество лични данни, които тези компании събират, както и от финансовата им мощ, даваща им възможност директно да придобиват свои конкуренти.