Билборд АД планира да eмитира нови 1.5 млн. акции чрез първично публично предлагане, с което акционерният капитал да нарасне до 7.5 млн. лв. Това няма да е единственото предлагане на акции на инвеститорите, допълни Румен Радев на проведената днес пресконференция на дружеството.

Предлагането вероятно ще се осъществи през септември, а реалната търговия с акциите ще стартира октомври, допълни той. Все още не е уточнен конкретният метод при предлагането, като най-вероятно няма да има ценови граници, а само индикативни такива.

Билборд очаква консолидирани приходи от продажби от 25 млн. лв., или ръст от 47% за настоящата 2007 г., спрямо 17 млн. лв. реализирани през миналата година. Прогнозираната нетна печалба за 2007 е в размер на 2.7 млн. лв. при близо 2 млн. лв. година по-рано.

Фирмата държи 40% от пазара на широкоформатен печат и около 15% на офсетен, заяви Калин Генчев, търговски директор на компанията. Билборд има над 3000 клиенти, допълни той, като за групата работят над 350 души персонал.

Активно се работи по развитието на нова площадка с оглед бъдещото разширяване на дейността на компанията. Новата база ще бъде реализирана върху площ от 28 хил. кв. метра в близост до София, като разгънатата застроена площ ще е 17 хил. кв. метра и ще включва производствено-печатни халета, административен корпус, складове, работилница, паркинги и т. н.

Билоборд АД е ориентирана в производството на широкоформатен дигитален печат на визуални рекламни материали. Фирмата реализира дейността си и чрез четири дъщерни дружества.

Дедракс ООД осъществява офсетния печат, като базата е разположена на територията на НДК. В печатницата се реализира пълният затворен цикъл от услуги за производството на печатни материали - календари, списания, листовки, дипляни, брошури, каталози, плакати и т. н.

Ди Пи Ес България ООД е с основна дейност в областта на информационните технологии и професионалните решения за цифров печат, като фирмата е партньор за България на HP.

Третото дружество е Моушън артс ООД, което спечели конкурс през 2001 г. за вътрешно оформление на метровагоните чрез рекламни пана.-Това постави началото на изграждането на рекламна мрежа в Софийското метро, а наложената търговска марка е Метрореклама.

Последната фирма в групата е Нимисофт ООД, създадена през 2006 г., с цел проектиране и изграждане на интегрирани информационни системи за управление. Към момента компанията също изпълнява проекти за водещи рекламни агенции в България.

След края на пресконференцията ръковоството на дружество разведе присъстващите журналисти и инвеститори в производствената и складова база, разпростираща се под НДК на площ от 11 хил. кв. м.