Търговската ориентация на ХЕС АД е с преобладаващ дял на износа, който за 2007 г. е около 95% и вътрешен пазар около 5%, става ясно от предадения отчет на компанията на БФБ-София.

Основните пазари на компанията са Австрия (с 40.35% от общите приходи), Италия (18.78%), Франция (16.29%), Словения (5.68%), България (5.07%), Холандия (3.94%), Германия (3.92%), САЩ (2.75%) и др.

Най-голям сред продажбите за изминалата година заемат буталните цилиндри (35.055 млн. лв.), докато телескопичните цилидри и крайните компоненти за хидравлични изделия са на стойност 6.4 млн. лв. и 2.85 млн. лв.

Приходите от обичайна дейност на ХЕС АД за 2007 г. са 48.975 млн. лв. спрямо 42.682 млн. лв. за година по-рано. Нетната печалба на компанията нарасна от 1.761 млн. лв. през 2006 г. на 2.111 млн. лв. за предходната година.

Двата основни клиента Palfinger Group и HS Penta определят около 80% от продажбите на дружеството. Договорът с Palfinger е до 31 декември 2009 г. с опция за продължаване до 31 декември 2011 г., докато контрактът с Penta е до 2012 г.

В началото на 2008 г. ХЕС АД осъществи сделка с Palfinger по продажба на земя, в размер на 1.5 млн. лв., които са предназначени за допълнително финансиране на инвестиционната програма на дружеството. За периода 2005-2007 г. направените разходи за придобиване на ДМА са на стойност 5.61 млн. лв.

Основните конкуренти на ХЕС АД на вътрешния пазар са Крес-Д, Казанлък, Джебел-96, Кирково ООД и Пневматика, Кържали, докато на външния пазар това са Chapel Group, Tecnocilindri Hidraulica U.M. Plopeni S.A., Contarini Leopoldo S.r.l., Glual Hidraulica S.A, Bucher Hydraulics GmbH, Euromat Henrion Hydraulique S.A., Hydropa GmbH & Cie.KG, Hytos a.s. и Weber – Hydraulik GmbH.

Стара планина Холд притежава 63.72% от капитала на компанията, а Славяна АД има 8.28 на сто.