И. Тодоров: Българските винопроизводители работят в среда на растяща конкуренция

1395
И. Тодоров: Българските винопроизводители работят в среда на растяща конкуренция

На проведеното днес общо събрание на акционерите на Тодоров АД при кворум от 2.23 млн. представени акции единодушно бяха приети всички точки от дневния ред на събранието, предаде репортер на Profit.bg, присъствал на събранието.

Като основна причина за лошите резултати на компанията за изминалата година бяха посочени забавянето на постъпването на средства по структурните програми, свързани със САПАРД, както и по-слабото от очакванията представяне на хотелиерския бизнес на дружеството.

През изминалата година средствата по САПАРД не са постъпили, като това се очаква да стане през настоящата.

"Продажбата на дружеството, осъществяващо хотелиерския бизнес – Полиартс, е свързано с изнасянето на загубата на дружеството извън консолидираните резултати на Тодоров АД", коментира Иван Тодоров на проведеното общо събрание.

"В дружеството не са прехвърляни активи след придобиването му през изминалата година, като то не разполага с такива и към настоящия момент", заяви още той.

За първото тримесечие дружеството е консолидирало загуба в размер на 90 хил. лева, което е довело до задълбочен анализ на ситуацията и търсене на решение.

През следващата година, в резултат на изпълнение на инвестиционната програма, се очаква компанията да разполага със 711 дка собствени лозя, в изпълнение на заложеното в проспекта за достигане на 1000 дка собствени насаждения.

Известно забавяне в достигането на заложената сума се налага вследствие на забавянето на програмите, свързани със структурните фондове и на получаване на субсидиите. В крайна сметка обаче се очаква програмата да бъде осъществена успешно.

"Като цяло се наблюдават затруднения на пазара и особено за българските винопроизводители, чиито продажби намаляват", заяви още Тодоров. Това до голяма степен се предопределя от нарасналата конкуренция, вследствие на все по-силното навлизане на чуждестранни винопроизводители след отварянето на пазара.

Тодоров АД обаче успява да се разграничи от всеобщата тенденция и да отбележи, макар и минимално, повишение на продажбите си на алкохолни напитки през първите шест месеца.

"Един от основните проблеми, който се проявява, е нелоялната конкуренция от някои от родните производители", смята Тодоров.

Компанията наскоро е създала ново дружество със 100% дялово участие, което ще дистрибутира чужди вносни марки вина и алкохолни напитки у нас.

"Надявам се това да доведе в средносрочен аспект до значително повишение на приходите на дружеството, като тези от продажби на вина с марката Тodoroff да достигнат 30-40% от общите продажби", заяви Иван Тодоров.

Тенденцията на навлизане на чужди производители е ясно изразена и естествено продължение на развитието на пазара у нас, като такава се е наблюдавала и в останалите страни от ЦИЕ след присъединяването им към ЕС преди няколко години. "Ако не можем да спрем този процес, то можем да се възползваме от него", смята Тодоров.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg