Днес Комисията за финансов надзор потвърди проспект за първично публично предлагане на акции, издадени от Агрия Груп Холдинг. Емисията е в размер на 1 700 000 броя нови акции. Номиналът им е 1 лв., а определеният диапазон на емисионна стойност е 9-13 лв. за акция.

Дейността на холдинга е насочена в следните направления – агробизнес, преработвателна промишленост, хранително-вкусова промишленост.

Това ще рече, че максималната сума, която може да привлече компанията е 22 100 000 лв. В интервю за profit.bg Емил Райков, председател на СД и изпълнителен директор на Агрия Груп Холдинг, заяви, че се надява публичното предлагане да е факт до края на годината.

С половината от набраната сума от увеличението на капитала компанията ще инвестира в изграждането на завод за биодизел.

С останалата част ще се увеличи капиталът на дъщерните дружества, с цел финансиране на инвестиционната програма по обновяване и модернизация на производствените мощности, покупка на земеделска техника по оперативните програми на ЕС, покупка на земеделска земя, изграждане на хидромелиоритивни съоръжения, инвестиции по Програмата „Конкурентноспособност” в машини и оборудване в направление хлебопроизводство.

Дейността на част от дъщерните на холдинга дружества (”Кристера-Агро”ЕООД и „Агро”ЕООД) е насочена в агробизнеса - обработка на земеделска земя, производство на зърнени култури (хлебна пшеница, царевица, маслодайна рапица, слънчоглед), производство на овощен посадъчен материал, а в сферата на агро-техниката извършват услуги по различни агро-технически мероприятия.

Обработваемата земеделска земя възлиза на 55 хил. дка. с тенденция до 2012 г. да е достигнала до 85 хил. дка., в т. ч. собствени 15-20 хил. дка.

Другото направление на дъщерните дружества (”Кристера”АД и „Корн-К”АД) в холдинга е преработвателната промишленост. Компанията притежава мелничен комбинат в гр. Попово с 35 хил. т годишен капацитет, с прилежаща към него зърнобаза с капацитет 60 хил. т.

Третото направление на дейност на холдинга е производство и търговия на хляб и хлебни изделия. То се развива чрез трите хлебозавода във Варна, Горна Оряховица и Шумен, работещи под фирмената марка „Корн”. Пазарният дял на хлебозаводите в Североизточна България е приблизително 25%.

Нетните приходи от продажби на консолидирана основа за 2006 г. са 47.4 млн. лв., като в средносрочен план до 2012 г. компанията предвижда 100% увеличение на приходите от продажби – до 98.6 млн. лв. Консолидираната счетоводна печалба за 2006 г. е в размер на 617 хил. лв., като само за първото шестмесечие на 2007 г. е отчетена близо 900 хил. лв. печалба. Очакваната счетоводна печалба за цялата година е 1.758 млн. лв. До 2012 г. се очаква тя да достигне близо 10 млн. лв.