Основаната преди 15 години Корадо България приключи 2015 г. със сериозен ръст в продажбите си.

Съвкупните продажби на дружеството за изминалата година растат с 34%, като най-значимо повишение са контрагентите на компанията в Украйна (140% ръст) и Румъния (76 на сто ръст).

Продажбите на радиатори на Корадо България за 2015 г. достигат 404 279 броя спрямо 301 827 за година по-рано и 243 544 броя за 2013 г.

Общо 77.2 на сто от продукцията се реализира в ЕС, 4.2 на сто в България, а за други страни извън ЕС – 18.5 на сто.

Основният експорт на компанията е за страни като Русия, Чехия, Германия, Дания, Япония, Швейцария, Франция, Швеция и др.

Цялата инвестиционна програма на Корадо България е на стойност 25 млн. лв. Основната цел пред компанията е позиционирането сред 10-те най-големи световни лидери в бранша.

През последните две години бяха инвестирани съответно 6 млн. лв. в новата поточна линия за производство на панелни радиатори, а до април се очаква да бъде завършен и вторият етап от инвестиционната програма за 4 млн. лв.

Тя предвижда изграждането на нова линия за производство на тръбни радиатори за баня, като очакваното производство за 2016 г. е от 40 000 броя.

През 2015 г. Корадо България отчита печалба от 1.932 млн. лв. спрямо положителен финансов резултат от 1.321 млн. лв. за година по-рано.

Общото събрание на акционерите на компанията ще гласува през май за разпределението на 0.18 лв. дивидент на акция спрямо 0.12 на сто за преди година.