Българската компания Адвал АД и германската Ed. Züblin AG откриха днес третия по големина тунел в Германия - тунела „Блессберг", съобщиха от българския изпълнител по проекта.

На церемонията, провела се на 235 метра под земята, присъстваха транспортният министър на Германия Петър Рамзауър, министър-председателят на провинция Тюринген - Кристине Лиебъркнехт, председателят на Управителния съвет на германските железници (Deutsche Bahn AG) Рюдигър Грубе, транспортният министър на провинция Тюринген Кристиан Кариус, депутатът от SPD Сабине Дот и областният администратор на област Зонеберг Кристине Цитцман.

От българска страна официални гости на тържеството бяха представителите на фирмата Валентин Трашлиев, изпълнителен директор на Адвал АД и Крум Трашлиев, прокурист на Адвал АД и генерално упълномощен директор на дружеството в Германия.

Със своите 8 314 метра тунелът „Блессберг" е най-дългият от общо 22-та железопътни тунела от новата високоскоростна отсечка на Deutsche Bahn между градовете Ебенсфелд и Ерфурт, както и най-дългият прокопан тунел за фирмите изпълнителки - Адвал АД и Ed. Züblin AG.

Тунелът пресича основния масив на планината Тюрингер Валд между селцата Голдистал и Трукентал и е част от железопътната връзка между Нюрнберг и Ерфурт. След окончателното изграждане на тунела и пускането му в експлоатация той ще е третият по дължина тунел в Германия след Landrückentunnel и Münderer.

Тунелът „Блессберг" е най-дългият и от общо 27-те тунела на 500-километровата експресна линия между Мюнхен и Берлин, която се очаква да бъде завършена през 2017. Разходите по изграждането на съоръжението възлизат на около 200 милиона евро.

Неразделна част от общия проект - тунел Блессберг, беше и прокопаването на тунел „Голдберг" (1 120 м) - от декември 2008 до август 2009 година. Общото количество земна маса, изкопана от двата тунела, възлиза на повече от 1 150 000,00 м³. За укрепването им бяха използвани около 120 000 м³ шприцбетон.

Акционерно дружество Адвал е специализирано предимно в тунелно строителство и укрепващи конструкции. Дружеството изпълнява анкери, сондажни и инжекционни работи и пръскан бетон. Като партньор на европейски компании и самостоятелно, дружеството участва в строителството на тунели в Германия, Испания, Гърция и България, като за 20 години е реализирало строителството на над 50 км метро, магистрални, железопътни и хидротехнически тунели.

От 2008-а Адвал е и основен изпълнител в строителството на метрото в София.