Мобилтел отчита силно представяне при мобилния броудбанд, където клиентската база на телекома се увеличава двойно до над 126 000 клиенти на мобилен броудбанд в края на 2010, показват финансовите резултати на Telekom Austria Group, които бяха представени на пресконференция днес.

Телекомът регистрира също и растеж при клиентите на договор с повече от 200 000 нови абонати, като клиентската база на компанията нараства от 3.2 милиона през 2009 година до 3.4 милиона през 2010 година.

Годишният ръст на клиентите на договор през 2010 година е 6.7%. Делът на клиенти на договор е 63.3% в края на 2010 година в сравнение с 57.6% в края на 2009 година, се казва в официално прессъобщение.

Мобилтел има 49.6% пазарен дял на телеком пазара в страната. Клиентската база на компанията в края на 2010 година е от 5.3 милиона абонати в сравнение с 5.4 милиона през 2009 година, което е намаление от -1.9% или със 104 000 по-малко в сравнение с 2009 година заради намаляване на клиентите на предплатени карти, обясняват от телекома.

Приходите на Мобилтел за цялата 2010 година възлизат на 564.5 млн. евро, като се регистрира намаление в сравнение с 2009 година с 8.2%.

Изходящите минути на абонат се увеличават с 6.4% до 102.8 минути, което се дължи на новите предложения с включени безплатни минути и на конкуретни цени. Повишаването на минутите отчасти компенсира по-ниските цени на услугите през 2010 година, което заедно с негативния ефект от регулаторните мерки оказва отрицателно влияние на средните приходи от абонат (ARPU): 8.3 евро през 2010 година в сравнение с 9.1 евро за 2009 година (намаление от 8%).

Негативният ефект, който регулаторните намеси и голямата конкуренция имат върху приходите, води до намаляване на EBITDA до 298.6 млн. евро през 2010 (-8.7% в сравнение с предходната година). Оперативният резултат EBIT за 2010 намалява до 124.1 милиона евро, което е с 16.1% по-малко в сравнение с края на 2009 година.

През 2010 година проникването на мобилни услуги в България намалява с 1.3% до 140.8%.

Фокус на инвестиционната политика на Мобилтел през 2011 година ще бъде развитието на оптичната мрежа, коментира главният изпълнителен директор на компанията Андреас Майерхофер.