Приходите на Мобилтел намаляха с 8.2% през 2010 г.

1951
Приходите на Мобилтел намаляха с 8.2% през 2010 г.

Мобилтел отчита силно представяне при мобилния броудбанд, където клиентската база на телекома се увеличава двойно до над 126 000 клиенти на мобилен броудбанд в края на 2010, показват финансовите резултати на Telekom Austria Group, които бяха представени на пресконференция днес.

Телекомът регистрира също и растеж при клиентите на договор с повече от 200 000 нови абонати, като клиентската база на компанията нараства от 3.2 милиона през 2009 година до 3.4 милиона през 2010 година.

Годишният ръст на клиентите на договор през 2010 година е 6.7%. Делът на клиенти на договор е 63.3% в края на 2010 година в сравнение с 57.6% в края на 2009 година, се казва в официално прессъобщение.

Мобилтел има 49.6% пазарен дял на телеком пазара в страната. Клиентската база на компанията в края на 2010 година е от 5.3 милиона абонати в сравнение с 5.4 милиона през 2009 година, което е намаление от -1.9% или със 104 000 по-малко в сравнение с 2009 година заради намаляване на клиентите на предплатени карти, обясняват от телекома.

Приходите на Мобилтел за цялата 2010 година възлизат на 564.5 млн. евро, като се регистрира намаление в сравнение с 2009 година с 8.2%.

Изходящите минути на абонат се увеличават с 6.4% до 102.8 минути, което се дължи на новите предложения с включени безплатни минути и на конкуретни цени. Повишаването на минутите отчасти компенсира по-ниските цени на услугите през 2010 година, което заедно с негативния ефект от регулаторните мерки оказва отрицателно влияние на средните приходи от абонат (ARPU): 8.3 евро през 2010 година в сравнение с 9.1 евро за 2009 година (намаление от 8%).

Негативният ефект, който регулаторните намеси и голямата конкуренция имат върху приходите, води до намаляване на EBITDA до 298.6 млн. евро през 2010 (-8.7% в сравнение с предходната година). Оперативният резултат EBIT за 2010 намалява до 124.1 милиона евро, което е с 16.1% по-малко в сравнение с края на 2009 година.

През 2010 година проникването на мобилни услуги в България намалява с 1.3% до 140.8%.

Фокус на инвестиционната политика на Мобилтел през 2011 година ще бъде развитието на оптичната мрежа, коментира главният изпълнителен директор на компанията Андреас Майерхофер.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

07
# 0
17:02 | 4 February 2012
Ментел е отвратителна компания, символ на нагло мошеничество. Едно истинско правителство отдавна би я изпратило в Австрия. ..но тоягата, измамници от Ментел, има два края казват...
Добромир Тодоров
# 1
11:02 | 24 February 2011
Докато Мтел дават доброволен отчет за оборот и печалба, на БТК им правят ревизия...
Владек
# 2
11:02 | 24 February 2011
Смятам се за разумен човек, а ползвам услугите на Мобилтел за личния ми телефон и съм на договор. Използвах през годините услугите и на другите две компании. Цените им наистина са по-ниски, НО само на пръв поглед. За Виваком, например, плащах такива огромни сметки, все едно всяка седмица говоря поне с Испания. Там се надписва дооооста здраво и то не от скоро, а си им е любима практика от БТК-рското им минало. Отделно, че услугите, за които плащах да имам, ги нямах поне през 90% от времето. Плюс, че се опитваха да ме лъжат, че втория ми телефон (най-прост апарат за 15 лв.) е ползвал услуги, които, той горкия, дори не си е мечтал и не е претендирал да ползва. За мен Мобилтел си остава лидер на пазара за телекомуникационни услуги по отношение на разнообразие на предлаганите услуги и тяхното качество. А за договорите стана ясно, че абсолютно всички ще премахнат автоматичното подновяване. До сега всичките оператори автоматично си подновяваха договорите, но само Мобилтел се спрягат като черните овце.
Profit.bg
# 3
10:02 | 24 February 2011
Благодарим за коректната забележка!
Това е Моят глас!
# 4
09:02 | 24 February 2011
"Българският телеком регистрира също и растеж при клиентите на договор..." така написано е все едно Българското правителство или Българското Народно събрание... сякаш са единствения оператор в страната. Това скрита реклама ли е?! Да, вярно е, че са едниствените (и най-) губещите в бранша, но чак пък да са "Българския телеком" при тоя процент австрийско участие ...... не отива на сериозно издание като Вас подобен род окачествяване. И то на телеком, чиито отлив на клиенти е най-голям за изминалата година. Ве по-малко българи предпочитат Мтел за свой мобилен оператор. А тия 5.3 млн абонати са вероятно от 4 млн активни предплатени карти и милион активни корпоративни карти (2/3 от които на служителите на МО)! Кой разумен човек днес би ползвал услугите на подобен крепостнически доставчик на услуги. Не че гърците или третия телеком (чия собственост са те в момента е леко спорно) са по-блестящи в това отношение, но поне ценовата им политика е далеч по-разумна от тази на Мтел, където останаха потребители, които са "вързани" с "вечни" - roll over Договори, които логично, след 1-ви март културно ще изоставят "любимия си телеком". Любопитно ми е каква статистика за своите абонати ще изнесе тогава публично "Българският телеком"??
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg