От публикация в Държавен вестник става ясно, че заявки за участие в първичното публично предлагане на Девин АД ще могат да се подават на 25 юли (сряда) от 9 до 16 часа.

Девин АД ще увеличи капитала си чрез издаване на до 3 млн. нови обикновени безналични акции. По решение на мажоритарния собственик на Девин АД („Девин Бетайлигунгс ГМБХ”) по време на публичното предлагане могат да бъдат разпределени до 450 хил. броя съществуващи акции, които са негова собственост.

Още на следващия ден класираните поръчки ще бъдат обявени, а заплащането ще се осъществява на 27-и същия месец.

Увеличението на капитала ще бъде регистрирано в Софийски градски съд на 7 август, а в Централен депозитар на 10 август. Новите акции ще се регистрират в Комисията за финансов надзор на 17 август, а седмица по-късно (24 август) и на БФБ-София.

Според международния консултант Canadean, Девин АД е лидер на пазара на бутилирани води с дял от над 30%. От началото на годината компанията вече е изключителен представител на марката Red Bull за България, а присъства и на пазара за безалкохолни напитки с марката Everdrink.

Девин АД очаква да постигне 6 млн. лв. печалба при 80 млн. лв. приходи от продажби за 2010 г. и 9.898 млн. лв. печалба и постъпления от над 100 млн. лв. за две години по-късно.

До 24-ти юли се подават заявки за участие в първичното публично предлагане на Специализирани бизнес системи, а на 19, 20 и 23 юли са датите, на които ще се проведат трите аукциона за продажба на общо 900 хил. акции, или 20% от капитала на Ломско пиво.

Основният капитал на Специализирани Бизнес Системи е 3.319 млн. лв., разпределен в 66 380 акции с номинална стойност 50.00 лв. Компанията планира да осъществи първично публично предлагане (IPO), като увеличи капитала си до 5 млн. лв. чрез предлагането на 33 620 акции с номинална стойност 50.00 лв. и емисионна стойност 68.00 лв.

Очакваната нетна сума от приходите от първичното публично предлагане, при условие че бъде записан целият размер на предлаганата емисия, е в размер на 2.272 млн. лв. Общо 1.5 млн. лв. се планира да бъдат инвестирани в разширяване на логистичната мрежа, а 500 хил. лв. за разширяване на продуктовото портфолио.

Останалата част от набраната сума ще се използва за придобиване на дялови участия в други дружества в сектора на информационните технологии и офис автоматизация с цел консолидиране на пазара и повишаване на пазарния дял и конкурентоспособността на дружеството. Средства ще се отделят и за маркетинг и реклама.

През първия ден на аукциона за продажба на 20% от Ломско пиво ще бъдат предложени 450 хил. акции, като инвеститорите ще могат да закупят минимум 1 лот, отговарящ на 10 хил. акции. Минималната цена е определена на 2.12 лв., а максималната на 3 лв.

През втория ден ще бъдат предложени също 450 хил. акции, но вече минималното количество за покупка ще е от 1 акция. Долното ценово ограничение нараства на 2.22 лв., а горното остава 3 лв.

И в последния ден ще бъде предложено останалото непродадено от ден втори количество, в случай че има такова. Условията за цената остават същите, между 2.22 и 3 лв., като 1 лот отговаря на 1 акция отново.