Точно в този момент, някъде по света – във фабирка в Шънджън или в производствена база в Израел, или може би дори в Гейтърсбърг, Мериленд, се подготвят за изграждане на един от 10-те хиляди роботи, които малка израелска компания иска да представи пред потребителите.

Базираната в Тел Авив компания Roboteam вече е реализирала милиони продажби на роботи, използвани от редица воъръжени сили по света. Сега обаче целта е друга – роботите да попаднат в домовете на обикновените потребители по света. За разлика от военните си модели, предназначени за обезвреждане на бомби, разузнаване и прочее, новите роботи са проектирани да носят на баба ви чай и курабийки, например.

Компанията вече е набрала финансиране в размер на 50 млн. долара от Fenghe Investment Group и от популярния съосновател на групата Джон Ву, IT директор на Alibaba. Мат Ву, съосновател на групата, също е инвестирал лични средства в израелския проект.

Всичко това е голям залог за компанията, която се надява да направи завой от военни роботи към комерсиални продукти, казва съоснователят на Roboteam Йоси Улф.

„Robotem defence вероятно е номер едно доставчик на тактически роботи в света”, посочва Улф. „Ние сме единственият стартъп в Израел, който е пробил в Пентагона и генерира над 100 млн. долара приходи чрез стотици системи, които допълват програми за 1 млрд. долара по света”, казва той, цитиран от Techcrunch.

По думите на Улф, преди 7 години, когато посетил баба си, забелязал как, докато тя носи чайник и курабийки, ръцете й треперят. „Знам, че можем да осигурим услуги, които да помагат на възрастните хора”, казва той.

Roboteam не споделят много относно дизайна и брандинга на новите си роботи, но все пак открехват леко вратата за любопитните потребители. Роботът ще е близо метър висок и ще бъде оборудван с интерактивен дисплей.

Теглото на машината ще бъде около 10 килограма – въпреки че няма да е особено лек, роботът все пак ще може да се пренася лесно. 40 сензора ще позволяват свободно автономно движение, като роботът ще бъде екипиран с поднос, за да носи разни неща.

По думите на Улф, това ще е много лъскава табла с интерактивен дисплей и възможност за връзка със smart home технологии. „Но секси”, посочва съоснователят.

Компанията планира да пусне роботите на пазара през ноември тази година, за да улови търговската истерия около Коледа.

Първите 10 хил. броя машини ще се продават в технологични магазини в градове, като Ню Йорк, Лос Анджелис и Бостън. Едно от нещата, които компанията не планира да прави, е промоционална кампания чрез платформи като Kickstarter или Indiegogo.

„Не споделяме модела на Kickstarter за предварителни продажби и последвани от провал”, казва Улф. Ние инвестираме в план, според който пускаме 10 хил. броя готови за доставка. Няма да стартираме продажби, без да сме готови за това, става ясно от думите на специалиста.