Колко забавни са вендинг машините в Япония?

5515
Колко забавни са вендинг машините в Япония?

© Pixabay

Вендинг машините са навсякъде в Япония. В страната на всеки 25 души има по една машина, която предлага от напитки и храни до играчки и будистки сувенири.

Вендинг машините в страната на изгряващото слънце са генерирали приходи в размер на 42 млрд. долара през 2015 г. Местната компания за напитки Dydo Drinco разчита почти изцяло на продажбите чрез машини, като 80% от приходите идват именно от там. Но в динамичен пазар, където конкуренция са денонощните магазини, предизвикателството да задържиш потребителите е доста сериозно.

Президентът на Dydo Томия Такаматсу осъзнава това и полага усилия да промени профила на клиентите си, които са мъже на средна възраст, работещи в офис.

„Искаме да привлечем нова група клиенти, включително млади хора, студенти и чуждестранни туристи“, посочва Такаматсу, цитиран от CNN. Компанията вече е правила инвестиции в тази посока, чрез нови говорещи вендинг машини, които дават шанс на клиентите да спечелят бонус напитка чрез игра на рулетка. Сега обаче производителят на напитки се цели още по-високо със своите 280 хил. машини из Япония.

Компанията е разработила собствено приложение за смартфони, посредством което потребителите могат да трупат точки, докато използват вендинг машини, които гарантират редица награди. Системата е свързана с Line – най-популярната апликация за чат в Япония и с видео игри, като Final Fantasy и Dragon's Quest.  

Приложението е достъпно само на японски, което го прави неизползваемо за чуждестранните туристи. Dydo и други компании вече реагират на проблемите, използвайки вендинг машини, разполагащи с меню на няколко езика.

14 оригинални вендинг машиниВ цял свят се увеличава популярността на вендинг машините.

„Вендинг машините са част от японската култура. Искам туристите да изживеят опита от вендинг машините и да ги използват по-често“, казва Такаматсу.

Чрез свързването на смартфоните с машините компаниите виждат възможност да събират данни за потребителското поведение.

Друга идея е потребителите да могат да поръчват напитките си от дистанция, след което само да ги прибират, когато минават покрай машините.

Размишленията по тези идеи е работа на Митсухиро Сака, генерален мениджър на заводите Fuji Electric, които произвеждат над 100 хил. вендинг машини годишно. 

“Изискванията на клиентите стават все по-сложни и по-сложни, но ние сме инженери. Колкото по-предизвикателна е една задача, толкова по-мотивирани сме“, казва Сака.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg