Понятието „авторитет" трудно се облича в цифри. Въпреки това нюйоркската консултантска компания Reputation Institute се опита да се съчетае понятието с математическата точност. Изследването за 28-те най-уважавани компании в света е проведено, като първоначално са селектирани най-авторитетните сред 600-те най-големи компании във всяка страна, а после 54-те компании с най-много точки са класирани от потребители в 24 страни - от Бразилия до Южна Корея. Кои и как заслужиха правото да се нарекат най-уважавани в света, съобщава Forbes:

1.Google

Сектор: Технологии, информационни технологии и медии

Централа: Mountain View, Калифорния

Компанията спечели блясък със своята откровеност, безплатни продукти и услуги и защитаване на ценностите си. Решението й да напусне Китай в края на март накърни репутацията й в Азия, но увеличи авторитета й в останалите страни като компания, държаща на прозрачността.

2. Sony

Сектор: Потребителска електроника и забавления

Централа: Токио, Япония

Като производител на електроника, ползвана всеки ден, компанията спечели уважение навсякъде по света. Sony беше класирана на второ място заради качеството на продуктите й, начина на управление, обществена ангажираност и отношение към служителите.

3.The Walt Disney Co.

Сектор: Забавления, информационни технологии и медии

Централа: Бърбанк, Калифорния

Като компания с медийна мрежа, тематични паркове и потребителски продукти, The Walt Disney Co. докосва хора от всички възрасти. Компанията с умение си изгради репутация на такава, която държи на семейните и обществени ценности.

4. BMW

Сектор: Автомобилен

Централа: Мюнхен, Германия

Потребителите може и да намалиха покупките на автомобили през последните няколко години на икономически трудности, но те все още смятат някои производители на автомобили за компании, които предлагат надеждни продукти. BMW е една от тях. Смята се, че тя предлага най-добрите продукти и услуги сред всички компании по света.

5. Daimler (Mercedes-Benz)

Сектор: Автомобилен

Централа: Щутгарт, Германия

Daimler си изгради престиж сред брандовете и беше наградена за това. Германският автомобилен производител има силна емоционална връзка с потребителите навсякъде по света, в частност в Централна Европа и Азия.

6. Apple

Сектор: Технологии, компютърна електроника

Централа: Купертино, Калифорния

След като пусна новия iPad- таблет, Apple спечели потребителите с своята иновативност на продукти и услуги. Изпълнителният директор на компанията Стив Джобс също допринася за имиджа със своето лидерство. Потребителите гледат на Apple като на компания с визия за бъдещето.

7.Nokia

Сектор: Технологии, потребителска електроника

Централа: Еспоо, Финландия

Headquarters: Espoo, Finland

Nokiа е глобален лидер в сферата на мобилните технологии заради своите иновативни мобилни телефони и приложения. Компанията е уважавана и заради своята филантропия, изразяваща се в усилия да осигури достъп до комуникации в по-слабо развитите страни.

8. Ikea

Сектор: Потребителски стоки

Централа: Елмхулт, Швеция

За потребителите в много страни, Ikea даде достъп до евтини дизайнерски мебели. Компанията поддържа връзка с клиентите си в най-важната за тях среда- домовете им.

9. Volkswagen

Сектор: Автомобили

Централа: Волфсбург, Германия

Потребителите гледат на германската компания като на такава, която въвежда иновации по един отговорен начин с визия за бъдещето.

10. Intel

Сектор: Технологии

Централа: Санта Клара, Калифорния

Хората, които използват чиповете на компанията, всъщност не ги виждат, но това не им пречи да го смятат за качествени. Компанията е възприемана кат новатор, чиито продукти ще направят бъдещето по-добро.