Компанията за козметика Nivea изтегли своя реклама поради обвинения в расизъм, дошли от потребителите на социалните мрежи.

Германската компания предизвика гнева на потребителите след като публикува реклама съдържаща изображение на жена облечена в хавлия на фона на слоган гласящ „бялото е чистота”.

Рекламното послание е било публикувано във facebook профила на Nivea насочен към потребителите от Средния Изток с прилежащ текст „Пази го чисто, пази го бяло. Не позволявай на нищо да го съсипе”.

Публикацията в социалната мрежа срещна вълна от недоволство, като потребителите обвиняват компанията за расистка и безчувствена.

„Стига бе, Nivea. Това е толкова расистко, че не знам дори от къде да започна. Без думи съм. В бъдеще се придържайте към дрехи или продукти, не към цветове”, пише потребителят Скот Белоус в Twitter.

Базираната в Хамбург компания Beiersdorf, която притежава марките Nivea, Eucerin и други, взе решение да премахне рекламната си публикация поради „проблеми, свързани с етническа дискриминация”.

„Дълбоко се извиняваме на всеки, който е приел като обида този конкретен пост. След като осъзнахме, че той е подвеждащ, го премахнахме незабавно”, сочи изявление на компанията.

Това не е първият случай, в който Nivea се замества в скандал, свързан с реклама.

През 2011 г. компанията поднесе извинения за реклама, която изобразяваше маска на чернокож мъж с афро прическа и брада. Слоганът гласеше „Изглеждате сякаш не ви пука. Ре-цивилизовайте се” (Look Like You Give a Damn. Re-civilize Yourself).