Преди няколко седмици ви представихме петте основни типа луди шефове, които тормозят милиони служители по целия свят, според книгата на Харпър Колинс. Редно е да отбележим, че има случаи (може би по-редки, а може би и не чак толкова), в които не шефът е виновен, а "некадърният и луд" служител.

Характеристиките на лудия служител са следните: освен че е луд, той също така е и мързелив, некомпетентен, неориентиран и нелоялен. За всичко вини шефа си и постоянно се оплаква от него.

Така, както обикновените служители биват ежедневно тормозени от лоши директори, така и хората на ръководни постове са постоянно тормозени от ненормални служители, които всячески спъват работния процес, държат се неадекватно и в общи линии могат да изкарат всеки, който се опитва да свърши някаква по-смислена работа, извън нерви.

Ето и шестте основни грешки, с които те вбесяват тези над тях:

1. Не слушат, когато им се говори.

Шефът възлага дадена задача. Въпросният служител кима с глава. Тръгва на някъде, връща се след няколко часа и представя нещо напълно различно и несвързано с това, което се е изисквало от него.
Вечно не му е ясно какво трябва да прави. Допуска грешки за неща, които са му били обяснени изрично.

2. Закъснява.

Закъснява дори когато има важна среща. Всички в офиса го чакат да благоволи да дойде и да свърши нещо. Най-накрая той се появява и без капка притеснение казва, че е закъснял, защото кучето му е било болно. Има няколко варианта –
а) шефът му крещи
б) изчаква го да си свърши работата (всички други са готови)
с)шефът първо прилага вариант б) и след това вариант а) и резултатът е, че всички го мислят за гадняр.

3. За сметка на това че закъснява, си тръгва по-рано.

Работите до пет. Въпросният служител започва да се приготвя за тръгване още в четири и половина, прибира си папките, изключва си компютъра, едва издържа до пет без пет минути и се изстрелва през вратата. Много дразнещо, особено ако е закъснял с половин час сутринта, а през обедната почивка е бил неоткриваем в продължение на има-няма два часа.

4. Непрекъснато философства.

Клюкарства, говори по лични теми, които не интересуват нито шефовете, нито повечето колеги. Има мнение по всеки въпрос и може да ви даде разяснение за всичко, защото е компетентен във всички области или има познати навсякъде.

5. Иска да му се обръща внимание.

В моментите когато все пак свърши някаква работа, иска всички да му засвидетелстват почитанията си. Иска до го хвалят, да го уважават и изобщо целият офис да се върти около него.

6. Рано или късно напуска.

След като е бил обучаван в продължение на години и най-накрая е станал част от екипа и след като всичко, свързано с работата е научил от екипа на фирмата, той влиза в кабинета на шефа и заявява, че напуска.