Френският автопроизводител Renault обяви днес, че стартира преговори с трудовите синдикати за преструктурирането на няколко завода за автомобили, които евентуално ще доведат и до затваряния. От компанията потвърдиха, че планират да закрият около 15 000 работни места в световен мащаб.

В условията на спад в търсенето, задълбочен допълнително от кризата с коронавируса, Renault има за цел да спести над 2 млрд. евро в следващите три години чрез свиване на производството и фокусиране върху ключови модели.

“Мислехме прекалено мащабно по отношение на продажбите,” заяви временно изпълняващият длъжността главен изпълнителен директор Клотилд Делбос, добавяйки, че компанията “се връща към основите си”, след като е инвестирала и е харчила прекалено много средства в последните години.

Компанията планира да ограничи световния си производствен капацитет до 3.3 млн. автомобила през 2024 г., в сравнение с 4 млн. сега, като ще се фокусира в сегменти, като минивановете или електрическите автомобили, замразявайки разширяването на производството в страни, като Румъния.

Компанията, която ще назначи бившия ръководител във Volkswagen Лука де Мео за главен изпълнителен директор през юли, заяви, че ще намали разходите и като ограничи броя на подизпълнителите си, информира CNBC.

Nissan

Японският партньор Nissan, чрез който от Renault се надяват да генерират допълнителни спестявания посредством общо производство на автомобили, тази седмица също очерта план за свиване на дейността.

От Renault обявиха, че мерките по преструктуриране, в това число и закриването на работни места, ще й струват 1.2 млрд. евро.

Компанията, която е 15% собственост на френската държава, обяви, че някои заводи, като този до Париж, в който се произвежда електрическият модел Zoe, може да спрат да произвеждат автомобили и да се концентрират върху рециклиране.

Компанията ще разгледа дейността общо на шест свои обекта.

Синдикатите във Франция се опасяват, че мерките може да доведат до затварянето четири от обектите, въпреки че директното им затваряне ще доведе до обществено недоволство.

Правителството на страната обяви, че няма да одобри планирания заем от 5 млрд. евро за Renault, докато ръководството на компанията и синдикатите не завършат преговорите си около работните места и заводите във Франция.

Renault вече беше поставена под натиск, когато дойде пандемията от коронавирус и беше обявила първата си загуба от десетилетие през 2019 г.