След новината, че продажбите й са паднали с 26% през 2020 г., Rolls-Royce Motor Cars Ltd. обяви, че през първото тримесечие на 2021 г. се е справила много по-добре.

От началото на годината Rolls-Royce е продала най-много автомобили в 116-годишната си история, като продажбите скачат с 62% на годишна база. Броят на доставените автомобили, който достига 1 380 в световен мащаб, подобрява предишния рекорд на марката, поставен през 2019 г. и подготвя компанията за една успешна година, въпреки че пандемията от коронавирус продължава. “Ние имаме всяка причина да бъдем оптимисти за останалата част от 2021 г.,” заяви главният изпълнителен директор Торстен Мюлер-Отвос.

Продажбите на Rolls-Royce нарастват с най-много в Китай, което не е изненадващо, предвид успеха и на други автопроизводители на този пазар. Продажбите на Bentley Motors Ltd. в Китай нарастват двойно през 2020 г., според президента на марката Адриан Холмарк. Китай ще се превърне във втория най-голям пазар на Lamborghini до края на тази година, заяви през март главният изпълнителен директор на компанията Стефан Винкелман.

Най-изненадващ ръст в продажбите Rolls-Royce обаче отчита в един по-малък пазар в САЩ. Продажбите на компанията скачат с 40% във Флорида, в сравнение с първото тримесечие на 2020 г.

Rolls-Royce представи изцяло обновения модел GhostПървоначално автомобилът бил толкова тих отвътре, че инженерите трябвало да го направят по-шумен

Дилър на автомобили в Южна Флорида казва пред Bloomberg, че автокъщата му обикновено поддържа наличност от близо 30 автомобила Rolls-Royce, докато в момента има четири, а всичко, което идва, вече е продадено предварително.

“Хората харчат пари. Напоследък тук се местят много хеджфондове и това наистина се отразява и на нашия бизнес”, казва той.

В САЩ се наблюдава свързана с COVID-19 миграция на заможни купувачи на вторични пазари, като Флорида и Тексас, като град Остин се превърна в така наречената Силициева долина на Югозапада. Rolls-Royce пусна своя модел Ghost в САЩ през 2020 г. и отчита двуцифрен ръст на продажбите в процентно изражение през първото тримесечие на тази година.

Ръстът се дължи основно на продажбите на SUV модела Cullinan и на новия Ghost, според данни, публикувани от компанията.