Бившият шампион от Формула 1 Ники Лауда е на път да си върне контрола над авиокомпанията, която носи неговото име, след като се пребори с конкурентна оферта от собственика на British Airways - IAG SA.

Лауда е предложил най-добрата оферта за Niki Luftfahrt GmbH - базираният във Виена авиопревозвач, който изпадна в неплатежоспособност след фалита на неговата компания майка Air Berlin Plc.

Niki спря полети през декември, след като Deutsche Lufthansa AG, която преди това й бе помогнала да продължи дейност, се оттегли от наддаването. От IAG обявиха впоследствие, че са били избрани да придобият активите на Niki за своето нискотарифно подразделение Vueling, което е базирано в Барселона.

Сделката обаче впоследствие бе развалена, след съдебно обжалване и прехвърлянето на юрисдикцията над Niki на австрийските власти.

Лауда, трикратен шампион във Формула 1, който избегна смъртта през 1976 г., когато неговият болид Ferrari катастрофира и избухна в пламъци по време на състезанието за Голямата награда на Германия, сега е в най-добра позиция да си върне Niki, след като Laudamotion GmbH е избрана да купи превозвача след проведено гласуване от страна на кредиторите. Засега не се обявява покупна цена, пише Bloomberg.

Преди да спре полети, Niki разполагаше с около 20 самолета Airbus SE A321 и 850 служители. Лауда ще може да възстанови дейността на компанията през март, обяви министърът на транспорта на Австрия Норберт Хофер.

Преди това Лауда бе отправил обща оферта с германския авиопревозвач Condor, който е собственост на Thomas Cook Group Plc. Туроператорът заяви днес, че ще обсъди осигуряването на подкрепа за Niki под формата на закупуването на места.

IAG, която първоначално предложи 20 млн. евро плюс 16 млн. паунда мостово финансиране за Niki, е разочарована, че няма да може да добави превозвача към групата си от авиолинии, която включва испанската Iberia и ирландската Aer Lingus, както и BA и Vueling.

Niki, която преди това се казваше Aero Lloyd Austria, бе придобита от Лауда и преименувана през 2003 г., преди да сключи партньорство с Air Berlin година по-късно. През 2011 г. тя бе продадена на Air Berlin, като превозваше основно австрийски и германски туристи до средиземноморски курорти.

Бившият ас от Формула 1 преди това ръководеше Lauda Air от средата на 80-те години, която впоследствие се вля в бизнеса на Austrian Airlines, която е собственост на Lufthansa.