L Brands, собственикът на бранда Victroia's Secret, обяви 2% спад в продажбите си за месец април. Освен това компанията обяви, че очаква печалбата за първото тримесечие на тази година да бъде на ниво, едва вместващо се в долните граници на прогнозните резултати.

В резултат на новината, книжата на L Brands поевтиняха с цели 8%. Така от началото на тази година акциите на дружеството отстъпват с близо 50%, което ги превръща в най-слабата позиция в индекса S&P 500 за 2018 година, предава CNN.

Най-големият проблем на Victoria's Secret е нарастващата конкуренция в лицето на гиганти като Amazon. Онлайн търговската империя на Джеф Безос продава по интернет значително по-евтини и достъпни сутиени, нощници и други подобни продукти под бранда Arabella.

Други търговци също посягат към пазарния дял на популярния бранд.

American Eagle Outfitters също започна да продава сутиени и друго бельо под бранда Aerie. GAP пък оперира на този пазар чрез марката Love, а компанията Hanesbrands наскоро придоби Bras N Things – онлайн бизнес с голямо присъствие на пазарите в Австралия и Южна Африка.

Директорът, отговорен за комуникацията с инвеститорите Ами Престън, посочва в запис, предназначен за инвеститори, че спадът в продажбите се дължи на слабо представяне на бранда на Victoria's Secret PINK, което е завлякло общите финансови резултати надолу.

По думите й, маржинът на печалбата на веригата страда от „допълнителна промоционална активност с цел повишаване на трафика“. С други думи, Victoria's Secret е приложила политика на по-ниски цени на стоките си като начин за привличане на повече клиенти, което респективно се отразява негативно на приходите от продажби.

Gucci се завърна към растежаСилното търсене на дрехи и дамски чанти Gucci генерира ръст в приходите от продажби на компанията-майка Kering

Все пак има и добри новини за L Brands. Брандът на компанията Bath & Body Works продължава да отчита добри резултати. Продажбите на веригата са скочили с 6% през месец април. Успехът на Bath & Body Works обаче не е достатъчен, за да поддържа цялата империя на L Brands.

Продажбите на Bath & Body Works на пазара в САЩ оформят близо 30% от приходите на компанията-майка. Victoria's Secret пък реализира в САЩ над 60% от общите продажби на L Brands. Останалата част от приходите на компанията идват от международните пазари и малките търговци.

Wall Street започва да губи търпение относно финансовите резултати на компанията. Рандал Коник от Jefferies намали прогнозата си за цената на акциите на L Brands до 23 долара за лот, което е над 25% по-ниска цена от настоящата. Коник е притеснен от това, че L Brands имат прекалено големи експозиции в американските търговски центрове, които не могат да се похвалят с добри резултати в последните години. Victoria's Secret има близо 1 200 търговски обекта в САЩ и Канада.