Пандемията даде доста сериозен тласък на електронната търговия и ние, като пазарен лидер в България, Румъния и Унгария, мисля че се възползвахме най-много от тази ситуация. Това заяви oперативният директор на eМag.bg и FashionDays.bg Стефан Коларов, който бе един от лекторите в панела "На пазар" през 2020 година в рамките на 11-ото издание на финансовия форум "Шумът на парите".

"При нас рязко се увеличиха както поръчките, така и броят на новите клиенти. Увеличиха се и предлаганите продукти. Имаме и голям брой нови търговци, които тепърва започнаха да продават през нашата платформа. В момента в България тя се използва от над 4000 търговци. Всеки клиент на eMаg в момента може да избира от над 1 милион продукта, като има различни възможности за плащане и за доставка", заяви Коларов.

Той прогнозира, че тази тенденция ще се запази и за в бъдеще.

"Появиха се нови онлайн магазини, които тепърва започват да работят. При нас, след като влезе в сила извънредното положение, трябваше спешно да трансформираме целия офис и в момента всички наши служители работят от вкъщи, за да запазим тях и техните семейства от повишения риск от зараза. Наложи се да договорим с куриерските фирми нови лимити за пратките, които доставяме, поради увеличения интерес към онлайн търговията", каза още oперативният директор на eМag.

Той отбеляза, че се наблюдава голям ръст при плащанията с карти. Те са се увеличили почти двойно от началото на пандемията.

"Относно клиентите и информацията, която имаме за тях, смея да твърдя, че внимателно ги наблюдаваме и се опитваме да предвиждаме от какво биха имали нужда. Потребителите вече имат много голям избор и могат да изберат всеки друг търговец, не само eMag или Fashiondays. Но използвайки информацията, която имаме, ние се опитваме да направим така, че да бъдем техния първи избор", заяви още Стефан Коларов.

По думите му голяма част от клиентите вече идват на страницата на eMag през мобилни приложения.

"Според мен тенденцията в онлайн търговията, дали заради кризата, дали заради дигитализацията, която се случва в момента по света и в България, ще се запази", прогнозира Коларов.

Той призовава българските търговци да се възползват от нея и да започнат да продават все повече онлайн.

На въпрос дали компанията планира интересни придобивания в региона и разширяване на пазарното присъствие, той отговори, че ако се появят атрактивни възможности, винаги могат да бъдат разгледани. "Нашата компания майка Dante International, която е базирана в Букурещ, има голям брой инвестиции в различни компании - доставчик на храна в Румъния, собствен сервизен център, който покрива всички ремонти и гаранционното обслужване на всички наши продажби, както и profit share платформа, която се предлага и на много компании в България. Наскоро закупихме и собствена куриерска компания, която обслужва клиентите в Румъния", заяви Стефан Коларов.