Пандемията от COVID-19 промени не само каналите за търговия, но и потребителското поведение.

Това заяви оперативният директор на eMAG България Стефан Коларов, който взе участие в дискусията "На пазар през 2021 година", част от 12-ото издание на форума Шумът на парите.

"Много от нещата за бизнеса се промениха през последната година. Специално в България, Румъния и Унгария, където оперира нашата компания, видяхме голяма дигитализация на бизнеса. Много от компаниите "откриха" онлайн търговията. През нашата платформа вече работят над 5000 български компании", заяви Коларов.

По думите му се наблюдават и сериозни промени в клиентското поведение. Хората вече пазаруват по друг начин, а и продуктите, които клиентите търсят, са различни. Дигиталните устройства са по-търсени, а също и спортното оборудване.

"В някои от категориите при нас забелязахме ръст на продажбите от над 70% за миналата година. Тази година тенденцията продължава, макар и с по-плавни темпове. Като цяло потребителите видяха какви са ползите от онлайн търговията и тя вече е предпочитан канал за тях", смята Коларов.

Той каза още, че eMAG е пазарен лидер в областта на онлайн търговията в България. Към момента в платформата на компанията се предлагат над 1.2 милиона продукта.

"Голяма част от клиентите вече предпочитат да плащат с карта. Това беше присъщо за западните пазари, но тук доскоро не беше широко разпространена практика", добави оперативният директор на eMAG.

По думите му преди пандемията делът на картовите плащания през платформата е бил между 8% и 10%, а след това той вече достига близо 30%. Коларов каза още, че вече се прилагат и много нови технологии за повишаване на сигурността на трансакциите.

"Клиентите могат да запаметяват данните от картите си в платформата, но от гледна точка на сигурността, ние ги "разделяме" на две места. Едната част се пази при нас, а другата - при картовия оператор. Само когато клиентът направи поръчка и се идентифицира, данните се събират и плащането може да бъде завършено", заяви Коларов.

Той каза още, че eMAG предлага и плащане на вноски, както и специална карта, с която потребителите могат да пазаруват онлайн с разсрочено плащане и 0% лихва. Когато използват картата, клиентите на компанията ще трупат и допълнителни бонус точки.