Salesforce е продала дела си в Zoom през изминалото тримесечие, пише Business Insider.

Смята се, че компанията на Марк Бениоф по този начин е спечелила сума, равняваща се на около 600 млн. долара. Точната печалба обаче може да се определи, само ако се знае точната дата и цена на продажбите на книжата.

Salesforce купи 2.8 млн. акции от платформата за видеоконферентни разговори срещу 100 млн. долара при листването на Zoom на борсата през април 2019 г.

Платената сума тогава беше 36 долара за брой, а оттогава до днес по позицията беше отчетен ръст от 500%. В периода на пандемията, когато използването на Zoom достигна рекордни стойности, акциите се търгуваха на нива от 114 до 254 долара за брой.

Ако приложим този ценови диапазон, можем да заключим, че Salesforce е получила между 317 и 705 млн. долара, в зависимост от времето на продажбите. Това би донесло доходност от инвестицията между 200 и 600%.

Salesforce също така се раздели и с притежаваните акции от други публични компании, сред които Dropbox, докато дела в SurveyMonkey беше намален със 70% до настоящите 376 000 акции.

Тези сделки са донесли нови 75 млн. долара на компанията. Преди година тя ликвидира и дяловите си участия в Lyft и Twilio.