Uber води преговори за придобиването на европейската Deliveroo
Uber Technologies Inc. е в начален етап на преговори за придобиването на компанията за доставка на храна Deliveroo за няколко милиарда долара, информира Bloomberg, позовавайки се на запознати източници.
Оферта за базираната в Лондон Deliveroo, която за последно се оценяваше на над 2 млрд. долара, би означавало сериозен опит от страна на Uber да доминира в индустрията с доставка на храни в Европа.
Засега цената за придобиване е неизвестна. Всяка една оферта за придобиване би трябвало да е доста по-висока от последната оценка на Deliveroo, според запознати с плановете на компанията.
Преговорите може да се провалят обаче, отчасти защото Deliveroo и акционерите в компанията не искат да се разделят с независимостта й, според същите източници. Говорителите на Deliveroo и Uber отказват коментар за момента.
Главният изпълнителен директор на Uber Дара Косровшахи превърна бизнеса с доставка на храна в основен приоритет на компанията преди планираното първично публично предлагане през втората половина на 2019 г.
Базираната в Сан Франциско компания обмисля и други придобивания. Тя води преговори с компанията за споделено пътуване от Близкия изток Careem. След като продаде подразделенията си за споделено пътуване в Югоизточна Азия, Китай и Русия, Uber има желание да придобива конкуренти, вместо да продава останалите си бизнеси.
Deliveroo е една от най-големите стартъп компании в Европа, а през миналата година набра около 480 млн. долара от инвеститори, сред които Fidelity Investments и T. Rowe Price Group Inc. Компанията се конкурира директно с подразделението за доставка на храна на Uber - Uber Eats.
Миналата година Deliveroo водеше преговори за финансиране със SoftBank Group Corp. - един от основните акционери в Uber. Преговорите обаче внезапно бяха прекратени, след като SoftBank се концентрира върху подкрепата си за Uber.
Макар и да не е толкова известна на пренаситения щатски пазар, който засега избягва, Deliveroo е популярна в европейските столици. Услугата се предлага в повече от 200 града на четири континента.