Air Italy прекратява операции, след като собствениците на авиокомпанията решиха да ликвидират бизнеса, оставяйки клиентите с резервирани полети след 25 февруари в патова ситуация.

Вторият най-голям превозвач в Италия - след Alitalia, обяви, че решението е взето на среща с акционерите на компанията.

Alisarda, основана от Ага Хан, контролира 51% от Air Italy, докато Qatar Airways има дял от 49% в компанията, предава CNN.

В изявление от Qatar Airways посочват, че са били готови да инвестира повече в авиокомпанията.

„Дори и в променяща се конкурентна среда и все по-трудни пазарни условия, силно влияещи на индустрията за въздушен транспорт, Qatar Airways непрекъснато потвърждаваше анганжимента си, като миноритарен акционер, да продължи да инвестира в компанията”, съобщават от превозвача.

„Qatar Airways беше готова още веднъж да поеме своята част в подкрепата на растежа на авиокомпанията, но това можеше да бъде възможно само при ангажирането на всички акционери”, добавят от компанията.

Air Italy, позната преди с името Medidiana, посочва, че полетите до 25 февруари ще се оперират от други превозвачи. Резервациите след тази дата ще бъдат анулирани, а клиентите ще получат парите си обратно.

Авиокомпанията, която е базирана в Сардиния, оперира полети из Италия и по-далечни дестинации, включително Ню Йорк, Маями и Лос Анджелис. Освен това предлага директни полети до Африка, включително Кайро и Лагос.

Air Italy е поредната европейска авиокомпания, която страда от конкуренцията и промяната в бизнес моцелите.

Primera Air преустанови операции през октомври 2018 г. През февруари 2019 г. германският превозвач Germania подаде документи за банктур, а британската Flybmi прекрати полети.

Италия отново налива средства в закъсалата AlitaliaИталия ще предостави средства на закъсалия си национален превозвач Alitalia

Исландският бюджетен превозвач Wow Air също последва съдбата на горепосочените само месец по-късно.

Междувременно, италианското правителство реши да субсидира Alitaliа, докато търси инвеститори, които имат желание да оздравят компанията, сочи информация на Reuters.

„Приземяването” на Boeing 737 Max също увеличи напрежението върху индустрията. Air Italy има три такива самолета.

Вирусната епидемия в Китай също налива масло в огъня, тъй като принуди редица компании да отменят полети до страната. По-малкият брой китайски туристи и забавянето на глобалната икономика в резултат на епидемията също могат да повлият негативно на авиокомпаниите по света.