Главният изпълнителен директор на германския автопроизводител Volkswagen заяви, че настоящата дискусия относно дизеловите автомобили е неоправдана и че дизеловият двигател има "страхотно бъдеще" пред себе си.

"Дизеловите автомобили, които предлагаме днес, са чисти. Те отговарят на световни стандарти за разход на гориво и вредни емисии - Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) и задоволяват изискванията и нуждите на нашите клиенти," каза Матиас Мюлер, главен изпълнителен директор на VW, в интервю за CNBC.

Мюлер обясни, че VW планира да продължи да разработва дизелови автомобили, въпреки глобалния отпор срещу технологията от страна на регулаторни иргани и правителства след скандала с вредните емисии, в който се забърка компанията.

"В следващите 10-20 години двигателите с вътрешно горене и електрическите мотори ще съществуват съвместно, така че предвид това всички ние трябва да сме търпеливи и спокойни и да оставим решението на нашите клиенти, те би трябвало да решат коя концепция предпочитат," казва Мюлер.

Volkswagen бе поставена под натиск след избухването на скандала с вредните емисии през 2015 г. Автопроизводителят призна, че е използвал софтуер, за да манипулира тестовете за вредни емисии на регулаторните органи в САЩ и Европа в периода 2006 – 2015 г.

Това е позволявало на компанията да продава дизелови автомобили, без да инсталира системи за контрол на вредните емисии.

Мюлер добави, че разбира опасенията на потребителите по отношение на дизеловите двигатели и вероятността те да бъдат забранени в бъдеще. Според него отговорност на автомобилната индустрия, както и на властите, е да се гарантира, че тези забрани няма да бъдат приложени.

По отношение на това къде Volkswagen може да си осигури растеж, Мюлер признава, че има пазари по света, където марката се е представяла слабо в миналото.

"Смятам, че можем да имаме по-голямо присъствие в Русия, а след това трябва да съживим южноамериканския пазар. След това идва големият въпрос - Африка.

Предстои да се види до каква степен ситуацията там ще бъде стабилна в политически план, така че това е пазар, който трябва да сме проучили добре и да сме подготвени," обясни Мюлер.

Мюлер говори и за конкурения автопроизводител Tesla. През май Volkswagen обяви планове за това как да изпревари Tesla на пазара на електромобили, като той включва продажбата на 1 млн. електромобила до 2025 г. Мюлер заяви, че не гледа на Tesla като на заплаха за Volkswagen.

"Не можем да сравняваме ябълки с круши. Tesla е компания, която продава по по-малко от 100 000 коли годишно, а ние продаваме 10 млн. Трябва да сме реалисти," заяви той.

Мюлер добави, че уважава Tesla и че предсти да се види кой ще надвие в бъдеще.