Новият главен изпълнителен директор на Twitter Линда Якарино сподели визията си за "Twitter 2.0", която се вписва в амбициите на собственика Илон Мъск.

В имейл, изпратен в понеделник до служителите на Twitter, Якарино пише, че нейната мисия е да превърне платформата в „най-точния световен източник на информация в реално време“.

„Това не е празно обещание“, отбелязва Якарино в съобщението си, което сподели и в платформата. "Това е нашата реалност."

Якарино повтаря целите на Мъск, казвайки, че Twitter трябва да трансформира „глобалния градски площад“, за да „тласне цивилизацията напред чрез нефилтриран обмен на информация и открит диалог за нещата, които са най-важни за нас“.

Якарино говори за създаване на нови партньорства и даване на шанс на нови гласове, както и за изграждане на нещо, което може да промени света.

Бързи и яростни: Първите 100 дни на Илон Мъск в Twitter Илон Мъск добавя и променя функции в платформата с бързи темпове. Предизвикателството сега е превръщането на тези промени в значими ползи за бизнеса на Twitter.


Линда Якарино пое поста на Мъск след нестабилния му старт начело на платформата, която предприемачът придоби миналата есен.

Купувайки Twitter, Мъск се обяви за „абсолютист на свободата на словото“ и прекара голяма част от мандата си като изпълнителен директор, влизайки в битки с потребители и рекламодатели и правейки внезапни, драматични промени в стратегията на компанията, сред които решенията му за сините отметки.

Мъск също така „флиртува“ с десни провокатори и споделя публикации със съдържание против транссексуални, мнения против ваксините и теории на конспирацията, отбелязва Insider.

Миналата седмица той сподели видеоклип за полова идентичност, публикуван от десен потребител, като заяви, че „всеки родител трябва да гледа това“ – въпреки че платформата му го маркира като нарушаване на правилата за насаждащо омраза съдържание.

Неговите ходове за възстановяване на спорни акаунти и разхлабване на модерирането на съдържанието отблъснаха много рекламодатели, като някои от тях използват инструментите на Twitter, за да държат марките си далеч от неговите туитове.

Twitter вече струва една трета от това, което Мъск е платил за платформатаСтойността на социалната мрежа пада до около 15 милиарда долара; Fidelity намалява оценката си за трети път

През първите 25 дни начело на Twitter половината от топ 100 рекламодателите се отказаха от платформата, припомня още Insider. През декември 2022 г. приходите на мрежата са спаднали с 40% на годишна база.

Мъск твърди, че рекламодателите, които първоначално е прогонил, са се върнали на платформата.

Изтекли вътрешни документи обаче показват, че рекламните приходи на Twitter са намалели с 59% на годишна база и платформата редовно не успява да изпълни прогнозите си за продажби в САЩ, писа по-рано The New York Times.

Може ли Линда Якарино да укроти Мъск и да върне рекламодателите в Twitter?Новият главен изпълнителен директор на платформата вече е подавала ръка на милиардера в общуването му с брандовете

Това оставя на 59-годишната Якарино доста предизвикателства и проблеми за решаване. Ветеран в рекламната индустрия, доскоро тя ръководеше глобалния рекламен бизнес на NBCUniversal на стойност 13 милиарда долара.

Дали обаче ще успее да превърне мечтата на Мъск в печеливша реалност, предстои да видим.