В европейски план България е догонваща по отношение на развитието на здравословното хранене и биопродуктите. Може би изпреварваме Румъния, там няма големи компании в този сектор.

Нашата компания сега навлиза на румънския пазар, заяви Яни Драгов, изпълнителен директор на Смарт Органик, по време на панел Двигатели на растежа на финансовия и икономически форум Шумът на парите, организиран от Profit.bg.

Тук развитието на този сектор се дължи на шепа хора, предприемачи, които се занимават с това нещо. В България сме доста иновативни, гъвкави и адаптивни към всякакви нови тенденции.

Драгов заяви, че проблемът с намирането на служители е относителен. Ако имаше повече хора на пазара на труда, щеше да е по-добре. Много често нямаме голям избор от кандидати за работа, но някакси се справяме, каза той.

Това ни кара да се адаптираме и да наблягаме повече на автоматизацията.

Един от най-големите пазар на биопродукти е в Германия. В Близкия изток в момента има голям бум на здравословното хранене в държави, като Катар, Дубай, Саудитска Арабия, ОАЕ, каза Драгов.

На въпроса дали може българска марка да стане разпознаваема, Драгов отговори, че Roobar донякъде е разпознаваема марка в Германия и че според него това е възможно.

Той отбеляза, че скандинавските държави също са много добър пазар, тъй като нямат местно производство.

По отношение на българските суровини и продукти, Драгов заяви, че се наблюдава положителен тренд и има все повече български суровини. Една от целите на компанията е да купуваме всичко, което можем и се произвежда от България.

При биохраните хората искат да продуктите да са произведени близко, производството да е локално. Това е тенденцията в Европа.

Биопродуктите са и въпрос на доверие. Ако нямаш доверие на даден бранд или продукт, няма да платиш повече за него, дори и производителят да има сертификат.

Важен е самият продукт и какво той носи на хората, каза още Драгов.

Той също така отбеляза, че да се работи в среда със стабилна данъчна политика, е голям плюс за бизнеса. Ние сме компания на 8 години и половина. Започнахме от нулата и достигнахме 25 млн. оборот. Това се дължи и на факта, че плащаме ниски данъци и свободните средства ги инвестирахме отново в бизнеса, каза Драгов.

Повече информация за Шумът на парите можете да намерите на сайта на събитието или във Фейсбук.

Спонсори на конференцията Шумът на парите през 2018 г. са Първа Инвестиционна банка, CSOFT, Philip Morris, SIRMA Group, Градус, ALCOMET, TBI BANK, Admiral Markets, Qatar Airways, Garitage park, Arco Real Estate, Opel, Residential Park Lozen, Aмерикански университет в България, Юг Маркет и Юг Маркет Фонд Мениджмънт, Пощенска Банка, International Hotel Casino & Tower Suites, Amundi asset management, Сосиете Женерал Експресбанк, Mining.bg и Hotel Rila Borovets.

Организационен партньор на събитието е агенцията за връзки с обществеността United Partners.

Медийни партньори на събитието са Novini.bg, Economic.bg, Kaldata.com, Offnews.com, Imot.bg, ФАКТИ, Businessmap.bg, в. Труд и сп. Икономика.