Загубите на шведския финтек стартъп Klarna нарастват значително през първите девет месеца на 2021 г., след като разходите на компанията са се увеличили рязко вследствие на засилващото се търсене на услугата „купи сега, плати по-късно“.

Базираната в Стокхолм компания обяви 3.1 млрд. шведски крони (337 млн. долара) загуба преди данъци за периода януари – септември, което представлява четирикратно увеличение в сравнение с негативния резултат от 800 млн. крони, отчетен за същия периода година по-рано.

Klarna, която за последно бе оценявана на 46 млрд. долара, обява нетна оперативна печалба в размер на 9.8 млрд. крони (1.06 млрд. долара), или с 40% повече от миналата година.

По-голяма част от загубите се дължи на общи административни разходи, които възлизат на 9.5 млрд. крони (1.03 млрд. долара), в сравнение с 5.9 млрд. крони (643.8 млн. долара) преди година.

Кредитните загуби също нарастват значително и достигат 2.9 млрд. крони (316 млн. долара) от началото на годината, в сравнение с 1.6 млрд. крони (174.3 млн. долара) за същия период миналата година.

Говорител на Klarna е заявил пред CNBC, че компанията е навлязла на девет нови пазара от началото на 2020 г. и сега има над 90 милиона клиенти в световен мащаб.

Klarna е един от най-големите играчи на бързо разрастващия се пазар на услугата „купи сега, плато по-късно“. Тя позволява на потребителите да разделят цената на покупката си на равни месечни вноски, често без оскъпяване.

Klarna и нейни конкуренти, като Afterpay и Affirm, генерират по-голяма част от приходите си от таксите, които начисляват на търговците за обработването на трансакциите. Някои от тях печелят пари такси за просрочени плащания, както и от лихви върху отпуснати заеми за по-дългосрочно изплащане на стоки.

С набирането на популярност на този тип услуга големите играчи също се включват на пазара, като PayPal пусна собствен продукт, Amazon и Apple си партнират с Affirm, а Square придоби Afterpay в сделка на стойност 29 млрд. долара.

В последно време Klarna разширява агресивно дейността си в САЩ и Великобритания. Компанията е контролирала приблизително 18% от пазара в САЩ към 17 ноември, според данни на YipitData, с което изостава зад Affirm и Afterpay, които са респективно с 36% и 21% дял от пазара на услуги „купи сега, плати по-късно“.