Модната империя Zara съобщи днес, че стартира собствена услуга за продажба, поправка или дарение на дрехи втора употреба за британските си клиенти, предава Ройтерс.

Платформата във Великобритания ще бъде пусната на 3 ноември и достъпна през магазините на Zara, уебсайта и мобилните приложения.

За първи път Inditex, модната група, която притежава Zara, предлага услуга за препродажба на продуктите си.

Компанията обяви, че инициативата може да допринесе за намаляване на отпадъците и потреблението на суровини. Не се уточнява дали ще разшири услугата и към други пазари.

Платформата Zara Pre-Owned осигурява успех на продажбите на дрехи втора употреба на Zara на други онлайн платформи и сред купувачите в социалните мрежи като Instagram.

Пространството за препродажба ще бъде организирано по продуктови категории с подробна информация за всяка стока, включително актуални снимки, предоставени от продавача и информация за оригиналния продукт от Zara, обяви компанията.

H&M, основният конкурент на Zara, вече предоставя продукти за препродажба на фона на нарастващия дял на пазара за дрехи втора употреба в световен план. Той се оценява на 71,2 млрд. долара през 2022 г., според публикувания през септември доклад на Future Market Insights.

Компанията за проучвания очаква пазарът да нарасне с 14,8% на годишна база през идните 10 години, тъй като хората осъзнават ползите за околната среда от дрехите втора употреба.

Zara вече предлага на клиентите си опцията да даряват дрехите на благотворителни организации на някои пазари.

Клиентите на Zara във Великобритания ще имат и опцията за корекция на дрехите от всички сезони в магазини или чрез онлайн заявка.

Inditex има 100 магазина във Великобритания, от които 60 са на Zara.