Натискът срещу споделянето на пароли е увеличил клиентите на Netflix
Netflix заяви, че усилията за ограничаване на споделянето на пароли са довели до 10,8% увеличение на абонаментите за стрийминг платформата през третото тримесечие на 2023 г. - по-добър от очаквания резултат, който идва, докато компанията планира да увеличи цените в САЩ и на други пазари.
Стрийминг гигантът е добавил 8,8 милиона абонати през третото тримесечие на 2023 г. с ръст на клиентите във всеки регион – това е най-голямото тримесечно увеличение на клиенти от второто тримесечие на 2020 г. Компанията е приключила тримесечието с 247,15 милиона платени абонати, което е с 10,8% повече от година по-рано.
Netfliz планира незабавно повишение на цените за основния си план в САЩ, който вече не е достъпен за нови клиенти, до $11,99 от $9,99. Премиум планът ще струва $22,99 от $19,99 досега. Netflix също така увеличава цените на някои планове в Обединеното кралство и Франция, като тези на поддържаните от реклами и на стандартните планове без реклами остават непроменени.
Увеличенията на цените са знак за усилията на платформите в сегмента да подобрят рентабилността. Този месец Warner Bros. Discovery повиши месечната цена на версията без реклами на своята стрийминг услуга Discovery+ до $8,99 от $6,99. Цената на поддържаната от реклами платформа остава непроменена на $4,99 на месец, посочва The Wall Street Journal.
Netflix заяви в отчета си за печалбите за третото тримесечие, че средният му приход на абонат е намалял с 1% на годишна база в резултат на ограничени увеличения на цените през последните 18 месеца, като по-висок процент от неговия растеж идва от страни, в които компанията таксува по-малко за планове и променя своя микс от абонаменти. Очаква се средният приход на абонат да се подобри през 2024 г. предвид увеличенията на цените и очаквания ръст на приходите от реклами.
Съизпълнителният директор на компанията Грег Питърс коментира, че очаква още клиенти заради новите лимити за споделяне на пароли през следващите няколко тримесечия.
Приключилата стачка на холивудските сценаристи и продължаващият бунт на актьорите ще доведат до по-ниски разходи за съдържание тази година, съобщава още Netflix.
Платформата планира да инвестира около 13 милиарда долара, вместо планираните по-рано близо 17 милиарда.
Компанията заявява още, че нейният свободен паричен поток за годината вероятно ще се увеличи до 6,5 милиарда долара спрямо предишна прогноза за 5 милиарда долара.
Netflix отчита приходи от 8,54 милиарда долара, близо в съответствие с прогнозите си за 8,52 милиарда долара и с 8% повече от 7,9 милиарда долара през третото тримесечие на миналата година.
Нетната печалба е нараснала с 20% до 1,68 милиарда долара през третото тримесечие, надхвърляйки прогнозата. Оперативният марж на компанията през периода е 22,4% - малко над прогнозата.
Към момента рекламният бизнес на компанията се разраства бавно, като някои рекламодатели настояват тя да им предложи по-голям мащаб, преди да се ангажират да харчат по-големи суми.
Поддържаното от реклами ниво на Netflix представлява 5,75% от абонатите в САЩ към септември 2023 г., според услугата за анализ на абонаменти Antenna, спрямо 3,3% в края на юни.
„Изграждането на нов бизнес от нулата отнема време“, пише Netflix в писмо до акционерите, заявявайки, че е оптимистично настроена относно дългосрочната възможност на плановете с реклами. Netflix прави редица подобрения тях в световен мащаб, за да насърчи повече потребители да се регистрират, като следващия месец планира да позволи тегленето на съдържание – функция, която не беше налична в този план преди.