Американската компания General Motors не планира да пуска свои реклами в телевизионните рекламните блокове по време на връчването на Оскарите, съобщава Variety.com. Причината за отказа на един от най-големите спонсори на наградите е сложното финансово състояние на компанията, съчетана с падащия рейтинг на телевизионното шоу.

General Motors рекламираше своите автомобили в рекламните паузи на филмовите награди в продължение на 11 години, което й струваше над 110 млн. долара. Само миналата година тя заплати 13.5 млн. долара. Освен това компанията предоставяше автомобилите, които номинираните пристигаха на церемонията.

Рейтингът на телевизионното излъчване на Оскарите обаче пада катастрофално. По данни на Nielsen Media Research последната церемония е привлякло с 20% по-малко зрители в САЩ (32 млн. души), т.е. най-ниското ниво от 1974 г. насам.

Пазарните участници смятат, че отказът от реклама е начин за намаляване на разходите на General Motors , предвид загубите на компанията, оценявани на 36 млн. долара дневно от началото на 2008 г. до сега. Те не очакват това да се отрази на самата церемония.

"General Motors" беше наистина много голям спонсор, но мисля, че Оскарите ще се справят и без него. В САЩ има достатъчно богати компании и организаторите или ще намерят друг такъв спонсор, или ще разпределят разходите си според събраните пари", казва анализатор от СТС Media .

Въпреки този оптимизъм следва да се отбележи, че гиганти като Coca-Cola, McDonald’s и American Express също обмислят оттегляне от наградите. Засега обаче само General Motors е потвърдила официално отказа си.