Венеция забранява круизните кораби

826
Венеция забранява круизните кораби

© Unsplash

За да защити екосистемата и наследството на Венеция, италианското правителство забранява от днес достъпа на круизните лайнери до лагуната, информира Ройтерс.

Мярката слага край на продължило с години политическо колебание, очевидно поставяйки исканията на жителите и културните органи над тези на пристанищните работници и туристическата индустрия.

"За нас това е голяма победа", заяви Томазо Качари, член на активистката организация "Не на големите кораби". "Мнозина ни сравняваха с Давид срещу Голиат", добави той.


Битката обаче може да не е приключила, отбелязва БТА.

И ако активистите се притесняват от замърсяването и ерозията в града, който вече е в опасност от покачването на морското равнище, то пристанищните работници, засегнати с месеци от локдаун, се страхуват за прехраната си.

Градче в Сицилия ще ви продаде дом за 1€. Но получавате и 25 000€ за ремонтКакво по-хубаво от купуването на дом за 1 евро в средновековно италианско село? Например това - ще получите и 25 000 евро за превръщането на този груб диамант в мечтаната вила.

"Това беше много голям удар, почувствах се ужасно", каза Антонио Велека, който от 15 години работи за кооперация за обработка на багаж на круизни кораби във Венеция.
"Почувствах, че съм загубил сигурността на живота си", допълни той, надничайки през заключените порти на частично затворения терминал.

Според въведената забрана кораби над 25 000 тона вече не могат да навлизат в плиткия канал Джудека, който минава покрай площад "Сан Марко", най-известната забележителност на Венеция. Круизните лайнери обикновено тежат поне четири пъти повече.

Райски плаж в Италия въвежда входна такса, за да намали туриститеLa Pelosa - бял пясъчен плаж в Стинтино, Северозападна Сардиния, е описван като кътче от рая, привличайки хиляди посетители всяко лято. Екологичните оценки обаче показват, че прекомерният брой плажуващи заплашва екосистемата на ивицата

Бъдещето остава несигурно. В миналото Рим е приемал множество закони, за да ограничи достъпа на корабите до лагуната, но все още няма готов алтернативен пристан.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg