Петте политически партии, които влизат в новия македонски парламент само за рекламни материали по телевизията са похарчили 46 милиона лева (23 милиона евро).

Сумата ще бъде изплатена на пет местни телевизии. По време на предизборната кампания са излъчени 68 часа рекламни материали - клипове, репортажи, интервюта.

Най-много средства за телевизионна пропаганда е отделила спечелилата предсрочните парламентарни избори ВМРО-ДПМНЕ на премиера Никола Груевски - 16 милиона евро. Опозиционият Социалдемократически съюз (СДСМ) е похарчил 4.6 млн.евро. Според закона те имат право да изразходват максимум - 1.7 млн.евро.

Двете албански партии Демократическият съюз за интеграция на Али Ахмети ще плати около един милион евро, а другата албанска партия - ДПА на Мендух Тачи около 800 000 евро. Данните бяха оповестени от Съвета за медиите в Скопие.

Цената за една секунда тв-реклама струва около 100 евро, посочва БГНЕС.