Amazon посяга към бизнеса с доставка на храна в Европа
Amazon поглежда към бизнеса с доставка на храна в Европа.
Компанията на най-богатия човек в света Джеф Безос инвестира в британската онлайн услуга за доставки Deliveroo, като по този начин влиза в конкуренция с Uber Eats и други по-малки компании за доставки на храна.
Новината, че най-големият онлайн търговец в света е инвестирал в една от най-бързорастящите европейски технологични компании, изпрати силни сигнали сред индустрията, удряйки акциите на конкуренти, като Just Eat, Takeaway.com и Delivery Hero, предава Reuters.
Основателят и изпълнителен директор на Deliveroo Уил Шу, посочва, че инвестицията ще позволи на групата да финансира разрастването си, да разработи нови технологии и нови услуги, като собствени кухни, които да дава под наем на ресторанти, които не могат да се справят с търсенето.
От Deliveroo посочват, че Amazon е водещият инвеститор в последния рунд за набиране на частни вложения в компанията, който донесе цели 575 млн. долара. Така компанията може да се похвали с общи инвестиции от всички проведени рундове в размер на 1.53 млрд. долара.
Настоящите инвеститори в Deliveroo са T. Rowe Price, Fidelity Management and Research Co и Greenoaks.
Amazon, лично за мен и за компанията, са вдъхновение и гледаме напред към работата с организация, която поставя фокуса си върху потребителите, става ясно от думите на Уил Шу.
Базирана в Лондон, Deliveroo разчита на 60 хил. велосипедисти, които доставят храна от над 80 хил. ресторанта в 14 страни, включително Франция, Германия, Хонконг, Сингапур и Кувейт.
Във Великобритания компанията се конкурира с Uber Eats и онлайн платформата Just East.
„Впечатлени сме от подхода на Deliveroo и тяхната отдаденост в предоставянето на достъп на потребителите до увеличаваща се селекция от чудесни ресторанти, заедно с удобни възможности за доставка”, казва Дъг Гур, кънтри мениджър на Amazon за Великобритания.
„Уил и неговият екип са изградили иновативна технология и услуга и сме развълнувани да видим какво предстои да направят”, добавя той.
Навлизането на Amazon в този бизнес автоматично донесе неприятности на по-малките конкуренти, като Just Eat, чиито акции поевтиняха с около 10% по време на ранната търговия, в резултат на страхове, че фирмата ще бъде премазана в битката между двата онлайн гиганта с глобални амбиции и дълбоки джобове.
Just Eat имаше пазарна капитализация в размер на 5.9 млрд. долара преди днешния спад в цената на акциите ѝ.
Amazon вече продава храна на Острова чрез услугите си Amazon Fresh, Amazon Pantry и Amazon Prime Now, като има и партньорска сделка с веригата супермаркети Morrisons.
Според данни на компанията за проучвания Kantar Worldpanel, пазарният дял на Amazon в хранителните стоки във Великобритания възлиза на по-малко от 1%.
В миналото компанията има опит да управлява бизнес за доставка на храна на Острова, който обаче безславно се провали.