Гърция иска да спечели битката за сърцата на европейците.

Около 20 големи компании, между които авиационната Aegean и Coca-Cola Hellenic, се включиха във финансирането на широка рекламна кампания в медиите във Франция, Германия, Холандия, Белгия и Великобритания. Посланието е: „Дайте шанс на Гърция“, като отвъд лозунга, в рекламата се настоява, че Гърция е приела „най- строгия план за икономии в модерните времена“, съобщава в. Le Figaro.

Тази кампания иска да попълни една празнина- от началото на кризата, Гърция не е успяла да подчертае по никакъв начин своя напредък. След като постигна отпускането на нова международна помощ от 130 млрд. евро от ЕС и МВФ, станата уверява: „Гърция се променя“.

Да се възстанови имиджа на Атина е трудна задача, особено в Германия. Проучване показа, че 53% от германците са против отпускането на нова помощ за Гърция, което бе гласувано вчера в Бунестага. Но това не плаши Питър Економидес- авторът на кампанията, роден в гръцката диаспора в Африка. Именно той е човекът, който през 1997 г. помага за обновяването на Аpple и заедно със Стив Джобс създава мотото „Мисли различно“ (Think different)

Економидес сравнява Гърция с компанията с логото с ябълката от началото на 90-те и заявява, че иска да я превърне в „Apple на Средиземноморието“. В тази връзка той започна лична кампания в интернет през 2011 г., в която се обърна към младите и талантливи гърци с призив да останат и работят за страната си.

Той допълва, че не иска да противопоставя надеждите на нерадостните факти, но все пак смята, че „да, ние можем“- перифраза на „Yes we can!“ на Барак Обама. „Да, ние можем да излезем от кризата на върха“, заявява Економидес.