В московския Експоцентър днес бе открита 10-а юбилейна международната специализирана изложба CPM /COLLECTION PREMIERE MOSCOW/, предаде БТА. Тя успя да се утвърди като водеща за модата в Русия и стана средище на бизнеса с мъжко, женско, детско облекло, бельо, обувки, аксесоари и сватбени тоалети.

На площ от 64 000 квадратни метра фирми от 34 държави представят над 1500 търговски марки от колекциите "Есен-Зима 2008-2009". Сред тях са и седем български компании, разположили колекциите си на национален щанд с подкрепата на Центъра на промишлеността на България в Москва и Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия.

Българските участници са Агрария, Боряна, Вени стайл, Виема, Маркам фешън, Металик-90 Георгиева сие и Фабина.

През миналата година вносът на български текстилни изделия в Русия се е увеличил с 15,5 на сто и е достигнал общ обем в стойностно изражение 847 000 долара. Динамичният растеж на отрасъла се свързва главно с преобладаващите в него малки и средни предприятия, които реагират гъвкаво на конюнктурата.

На изложбата, която ще продължи до края на месеца, продукцията си показват и много руски фирми, а най-големите национални щандове са на Германия и Италия.