Търговската война удари тежко европейските автопроизводители
Акциите на най-големите европейски автомобилни производители поевтиняха рязко в ранните часове на днешната търговия, след като германската Daimler предупреди, че печалбата ѝ ще бъде ударена от новите китайски мита за внос на стоки от САЩ.
Книжата на Daimler, собственик на бранда Mercedes, отстъпиха с 4.1%, до цена от 57.95 евро за лот по време на сутрешната търговия, предава FInancial Times.
Акциите на BMW поевтиняха с 3.1%, а тези на Peugeot загубиха 1.7%.
Volkswagen, която продава повече коли в Китай от всеки друг чуждестранен производител, отчете спад в книжата си от 2.3%.
Дяловете на Fiat Chrysler, които се търгуват на фондовата борса в Милано, записаха отстъпление в размер на 2.1%.
Вчера Daimler се превърна в първата голяма компания, която изрази притеснения относно печалбата си поради високите мита, които наложи Китай на вноса на щатски превозни средства.
Въпреки че Daimler са базирани в Щутгарт, Германия, концернът притежава големи заводи в САЩ, от където се изнасят коли за китайския пазар.
В своето предупреждение германският производител посочва, че печалбата за 2018 г. ще бъде „малко под нивото от миналата година”.
В предходната си прогноза Daimler бяха посочили, че очакват леко повишение в печалбите.
източник: Thompson Reuters/ FInancial Times
През първото тримесечие на тази година Mercedes продаде рекорден брой коли, като роля в това изиграха и колите, произвеждани в САЩ и изнасяни за Китай – най-големия пазар за компанията.
Китайските тарифи за внос от САЩ засягат стоки за 34 млрд. долара, включително автомобили с висока проходимост.
Митата влизат в сила от 6 юли тази година, като представляват реципрочна мярка на решението на президента на САЩ Доналд Тръмп да наложи мита за внос на китайски стоки на стойност от около 50 млрд. долара.
Daimler посочва, че митата са „решаващ фактор” за предупреждението за спад в печалбата.
Последните закани на САЩ да наложи още допълнителни тарифи засилиха допълнително страховете от мащабна търговска война.
Автомобилната индустрия изпитва сериозни притеснения от всичко това, тъй като голяма част от компаниите разчитат на сложна верига от доставчици, разпръстнати в множество страни по света.