Майкъл Джордан се оттегли от активната си баскетболна кариера преди 10 години, но това не му пречи да печели повече от 100 млн. долара само от партньорството си с Nike през 2014 и 110 млн. долара за 2015 г.

Наскоро сп. Forbes обяви, че 100-те най-добре платени спортисти в света са спечелили 3.2 млрд. долара за последните 12 месеца.

Общо 29% от този доход идва от рекламни договори. Кои са днешните активни спортисти, които имат най-големите договори с рекламодатели?

С общо 17 титли от Големия шлем, тенис звездата Роджър Федерер спечели 60 млн. долара от изяви за различни компании като Wilson, Nike, Rolex и Mercedes Benz.

Втората позиция в класацията е за Леброн Джеймс. Кралят влиза в НБА още на 18-годишна възраст и бързо подписва договор за 90 млн. долара с Nike. Новият му контракт бе подписан през миналата година, като, според различни данни, е за между 500 млн. долара и 1 млрд. долара, освен това е безсрочен.

Състоянието на 31-годишното крило се оценява на 300 млн. долара, далеч по-малко от неговата цел – да стане милиардер.

В топ 10 присъстват четирима голфъри – Фил Микелсън заема 3-а позиция с 50 млн. долара от реклами за KPMG, Barclays, Rolex и Amgen, а четвърти е Тайгър Уудс с 45 млн. долара.

Шестата и девета позиция пък се заемат от Рори Макилрой и Джордан Спийт със съответно 35 и 32 млн. долара приходи от реклами.

Баскетболистът Кевин Дюрант, който наскоро подписа двегодишен договор с Голдън Стейт за 54 млн. долара, е спечелил 36 млн. долара от кампании за общо 12 рекламодателя.

Тенис звездите Новак Джокович, който е рекламно лице на ANZ, Adidas и Seiko, и Рафаел Надал са добавили към банковите си сметки респективно 36 и 32 млн. долара.

Същата сума от рекламни изяви (32 млн. долара) за последните 12 месеца има и най-добре платеният спортист в света – Кристиано Роналдо.