Уимбълдън е най-престижният, но не и най-печелившият турнир

1051
Уимбълдън е най-престижният, но не и най-печелившият турнир

© Instagram

Уимбълдън може и да е най-престижният тенис турнир в света, но когато става дума за приходи, ситуацията не е точно такава.

През миналата 2017 г. Умбълдън е генерирал приходи в размер на 289 млн. долара, което е с 6.5% повече спрямо преходната година, сочат данните на Companies House, цитирани от Forbes.

За сравнение, турнирът US Open е постигнал приходи в размер на 350 млн. долара през 2017 г., което е с 15% повече на годишна база. Финансовото издание се позовава на свой източник за цифрите, свързани с US Open, тъй като към днешна дата официалният отчет все още не е публикуван.

Защо има толкова голяма разлика в приходите?

И двата турнира от Големия шлем генерират приходи от спонсорства, телевизионни права, билети, концесии и продажба на сувенири.

Въпреки че двата турнира не представят разбивка на приходите си, по информация на Forbes, приблизително 160 млн. долара идват от права за излъчване, 47 млн. долара от продажба на билети, други 47 млн. долара от спонсори и 35 млн. от концесии и продажба на стоки.

За сравнение, US Open генерира около 120 млн. долара от телевизионни права, 120 млн. долара от билети, 65 млн. долара от спонсори и 45 млн. долара от концесии и продажба на стоки.

Разликата в приходите между двата разглеждани турнира се дължи най-вече на два източника: спонсори и продажба на билети.

Уимбълдън, който се управлява от All England Lawn Tennis and Croquet Club (AELTC), винаги е залагал на усещането за традиция.

Пет спортни събития, които промениха световната политика Влиянието на големите спортни форуми се простира далеч отвъд границите на терена

Управата на AELTC се стреми да поддържа дългосрочни партньорства с доверени спонсори, като Rolex, Slazenger и Robinsons Barley Water, като условието е да нямат право да рекламират директно на корта.

Логата на компаниите са изобразени в обикновено в черно, което ги прави трудно забележими, тъй като организаторите искат да подчертаят тревното покритие. На централния корт и корт номер 1 логата на спонсорите са в бял цвят, но са толкова дребни, че едва ли се забелязват от зрителите, освен ако не са седнали на първия ред точно срещу тях.

За разлика от Уимбълдън, оргазнираторите на US Open действат много по-мащабно и не пропускат шанс да поставят логото на спонсорите си навсякъде, включително на мрежата на кортовете.

Защо Уимбълдън пренебрегва такива източници на приходи?

В отговор, изпратен чрез електронна поща, Мик Десмънд, търговски и медиен директор на AELTC, посочва пред Forbes:

„Философията ни за изчистен корт е сърцето на нашия бранд, което се уважава и цени от нашите международни партньори - както от официалните доставчици, така и от тези, които излъчват турнира.

В допълнение, това, че ограничаваме броя на партьорите, за да сме сигурни, че можем да максимализираме всяко едно взаимоотношение на база неговите условия и цели, също има значение.

Нашите цели не включват увеличаване на приходите в краткосрочен план, а изграждането на дългосрочни взаимоотношения, което осигурява бъдещето на турнира и нашите партньори за дълги години напред”, посочва Десмънд.

Разликите в приходите от продажба на билети между Уимбълдън и US Open също отразяват сблъсъка на традиции срещу комерсиализация.

Роджър Федерер с нов договор за 300 млн. долара за 10 г.Един от най-великите тенисисти не поднови партньорството си с Nike

Въпреки козметичните промени, централният корт на британския турнир е един и същи от десетилетия. От друга страна, Arthur Ashe Stadium в САЩ е представител на модерните спортни съоръжения. Така централният корт на US Open разполага с 23 771 места за зрители, докато Уимбълдън с едва 15 хил.

През 2017 г. Уимбълдън е бил наблюдаван на живо от 500 хил. души, докато конкурентният турнир в САЩ – от 700 хил. души. Освен това билетите за британския турнир са по-евтини спрямо щатското издание от Големия шлем.

Разликите в приходите се отразяват и в наградните фондове

Уимбълдън разполага с награден фонд в размер на 46.2 млн. долара, което е 7.5% повече спрямо преходната година. Победителите в мъжкия и женския турнир печелят по равно – 3.08 млн. долара.

Наградният фонд на US Open достигна 50 млн. долара през миналата година, като победителите - мъже и жени, печелят по 3.7 млн. долара.

На фона на всичко това, Уимбълдън има над 40 млн. долара повече приходи от телевизионни права спрямо US Open, което свидетелства за силата на бранда на международния пазар.

Така, въпреки че организаторите на най-престижния тенис турнир могат да увеличат приходите си с допълнителни 60 млн. долара, поне ако гледаме US Open като отправна точка, това едва ли ще се случи скоро.

Традициите са за това, за да се спазват. 

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg