По време на съдебно дело за неправомерното използване на името на баскетболната легенда Майкъл Джордан в реклама за пържоли, неговият адвокат Фредерик Спърлинг заяви в съда, че пазарната стойност на марката Jordan, която е част от концерна за спортни стоки Nike, възлиза най-малко на над 480 млн. долара.

Всяко използване на името на Джордан с рекламна цел пък струва над 10 млн. долара, според адвоката.

Цената на името на Джордан е в основата на решението, което съдебните заседатели трябва да вземат за това колко трябва да плати заведението Dominick's Finer Foods за пусната през 2009 г. в сп. Sports Illustrated реклама, с която поздравява баскетболиста за приемането му в Залата на славата.

Рекламата също така включвала купон за изрязване с 2 долара отстъпка за поръчана пържола в заведението.

По време на съдебното дело Ести Портной, специалист по маркетинг, която бе призована като свидетел от Джордан, описа колко старателно баскетболистът пази имиджа си. Тя била шокирана, когато видяла рекламата на Dominick's, която според нея едва ли не приравнявала Джордан с пържола.

Петдесет и две годишният Джордан също се очаква да свидетелства.

По време на делото Спърлинг показа таблица с имената на компаниите, чиито продукти Джордан е рекламирал през годините и колко е спечелил от всеки рекламен договор. Според нея Джордан е заработил 480 млн. долара от Nike за периода 2000-2012 г. и 14 млн. долара от бельото Hanes.

Спърлинг също така добавя, че Джордан е спечелил общо 100 млн. долар аот името си през 2014 г. - десетилетие след като се отказа от спорта.

Вижте още: Невероятният живот на Майкъл Джордан

Интересното в случая е, че рекламата на Dominick's се оказва провал, като едва двама души са се възползвали от купона за намаление в заведението, което след това е фалирало и в момента не работи.

От Dominick's са признали, че не са имали позволението на Джордан да използват неговото име, така че единственото, което съдебните заседатели трябва да решат, е каква сума да присъдят като обезщетение на Джордан.

Според адвоката на Dominick's Стивън Мандел, екипът на Джордан е надценил името му. То може да струва 10 млн. долара в някои случаи, според Мандел, но не и при еднократна реклама в списание.